Marató Vies Verdes: recuperant la força perduda

València està a tocar. Ara ja podem dir que només queden dos diumenges entremig per encarar-nos a la Marató. Per tant, estem immersos en les setmanes decisives per afrontar el gran repte de l’any. Amb aquest post sobre les Vies Verdes, m’agradaria dedicar aquest primer paràgraf als entrenaments de tirades llargues que muntem els diumenges. Un dels meus pecats de Berlín, va ser fer les tirades llargues al poble, amb desnivell i sol (excepte alguna). Aquest pecat l’he intentat corregir aquest any inscribint-me a curses o fent la tirada amb la colla de BCTeam els diumenges. El diumenge 26 d’octubre va ser espectacular. 130 minuts acompanyat d’una vintena de companys. Inclús dos d’ells (Tamara i Andrés) fent-nos avituallaments en bici mentre corriem! Així dóna gust preparar una Marató.

El dia següent d’aquesta esmentada tiradeta, la cosa no va anar tant bé. Em vaig llevar amb vòmits i trobant-me molt malament i vaig haver de plegar a les 11h de la feina. Els vòmits van parar però em trobava molt dèbil i sense forces per fer res. Això m’ha durat tota la setmana que no vaig ser capaç de sumar més de mitja hora seguida corrents. Un putadón a les alçades que estem de preparació.

El dissabte al matí, aprofitant el pont de Tots Sants, ens vem desplaçar a Tortosa per fer un petit stage. Hi vaig anar amb la confiança que els aires del Delta em féssin recuperar la força perduda. No les tenia totes de fer la tirada més llarga de la Marató en les condicions que estava, però el Delta, les Vies Verdes i poder compartir els entrenaments amb els companys m’han donat el plus de forces que necessitava.

Dissabte arribada i turisme per la ciutat. M’he afartat de menjar, cosa que crec que m’ha anat bé per recuperar forces. Tocava una tiradeta però he preferit no fer-la per no decepcionar-me i centrar-me en diumenge.

Diumenge toca matinar (com sempre) i ens dirigim cap a Benifallet on comença la Marató de les Vies Verdes. Benifallet és un origen especial ja que és el poble on es van allotjar els Daudé’s al venir de França fa uns 150 anys. No es d’extranyar veure per aquesta zona alguna gent que s’apellida com jo (hem vist Mobles Daudé, molt curiòs i extrany, se’m ha fet veure un cognom com el meu rotulat en un cartell). L’objectiu de la proba era completar 2h15 de tirada llarga. Per lo que vem córrer 30 minuts abans de la Cursa i després vem completar la Mitja Marató.

Per fer els 30 minuts vem pendre la Via Verda però en sentit contrari al de la Cursa per poder veure alguns km’s extres d’aquest circuit i un cop completats ja es va iniciar la Cursa.

whatsapp-image-2016-10-31-at-17-04-48-1

Aquesta proba és bastant familiar, cosa que m’agrada i em fa sumar una nova experiència en Mitja Marató. La proba té la peculiaritat que es fa amb sortida llançada. És a dir, la Cursa mesura 22,5km i el temps de la Mitja Marató comença a comptar al cap de 1,5km de començar. Això nosaltres no ho sabiem i ens ho van ‘xivar’ a Mitja Cursa. Aquest 1,5km ens va anar perfecte per quadrar els 135 minuts d’entrenament.

dscf9228

La Cursa transcórrer pel tram de Via Verda que va des de Benifallet fins a Tortosa. Una Via Verda és una ruta turística que transcorre per l’antiga via fèrria de la Val de Zafan on, gràcies a que el govern d’Aragó en tenir port de mar, van construir aquest traçat de tren des de l’any 1882 fins al 1942. Al setembre del 73 va deixar de utilitzar-se i es va convertir en Via Verda anys més tard.

dscf9242

Vam sortir amb l’Edu Sancho fent parcials tota l’estona entre 4:50 i 5:00. Molt ràpids per la tirada (ens recomanen fer-ho sobre 5:15) però lents per portar dorsal… i vam anar passant pobles fins arribar a Tortosa. El primer poble en passat va ser Xerta i després Aldover on vam passar per davant de les seves estacions.

dscf9236

Seguidament vam passar per Jesús i per Roquetes, on vam deixar enrere un company valencià que ens va acompanyar en tot el camí i ens va donar pistes de com és la Marató de València.

whatsapp-image-2016-10-30-at-16-56-28

Finalment creuem la meta completant la tirada i completant la Mitja Marató en 1h42 de forma molt fàcil i còmode. Una referència per lo que ha de ser València.

whatsapp-image-2016-10-31-at-17-04-48

El company Martí queda en segona posició general. L’Hèctor en tercera posició de la categoria sub40 i l’Edgar el 4t de la categoria de majors de 50. Un gran èxit de cursa tot i ser un entrenament!

whatsapp-image-2016-10-31-at-17-04-46

Dilluns només llevar-me, vaig aprofitar que estava a Tortosa per fer l’entrenament més pesat de la setmana, el que anomeno Nasty Monday. El traçat utilitzat va ser el de la Via Verda d’ahir completant uns 19 km. La Via Verda és genial per entrenar i ara entenc perquè corren tant els del Delta!

Anuncis

Deixa un comentari

