Celebrant la meva Cursa número 50 a la Mitja de Mollerussa

Setmana molt dura físicament la que tanquem avui. Si aquest dimecres feia ‘la meva cursa més complerta’ a la Mitja Marató del Mediterrani, aquest cap de setmana, aprofitant que el passava a Lleida, he aprofitat per fer una ruta de senderisme pel Congost de Mont-Rebei (19 km +1.300 de desnivell) i la Mitja Marató de Mollerussa.

Sobre l’excursió al congost de Mont-rebei hi ha molt a explicar i algun dia d’aquests que estigui més tranquil, prometo dedicar-li un post. De moment, només penjo quatre fotos per fer-vos dentetes.

Sobre la Mitja de Mollerussa, ha estat una mica improvitzat tot. Divendres vaig consultar a companys on podia fer una tirada llarga a Lleida i la Maria (que és de Bellpuig) em va comentar que feien la Mitja Marató de Mollerussa el diumenge. He estat mirant i he vist que complia amb tot el que buscava: Mitja Marató per córrer tranquil, amb bon tracte pel corredor i a 20 minuts de Lleida en direcció a casa. Tot perfecte, per lo que no he dubtat en inscriure’m.

Per lo que avui diumenge, després d’haver dormit només 4 hores, sumat a les 4 hores de caminata d’ahir, del cansansi acumulat per la Mitja i de portar fins el dijous sense menjar hidrats de carboni, m’he llevat molt cansat, però tocava sumar km’s a Mollerussa i crec que les condicions éren idoones per simular un km32 de la Marató.

Aquest cop no faré la crònica habitual de la Cursa ja que no ha deixat de ser un entrenament amb dorsal però si que vull fer quatre apunts sobre la Cursa i el meu estat físic:

  • Tracte amb el corredor excel·lent. Aquest tipus de curses són les que m’agraden i les que sempre dic als meus colegues de Barcelona que han de córrer. Crec que són la essencia de l’atletisme popular. Fora de grans marques publicitàries darrere, els Xafatolls dónen tot el que necessites i més.

30106578380_184133203f_o

  • Circuit per córrer de forma molt còmode durant tot el traçat. 1.000 corredors entre les curses de Mitja Marató i 5k. Ideal per fer marca personal.
  • Fins i tot les llebres… retallen! Érem pocs els que seguiem el traçat marcat a l’asfalt.

29730035384_c1aea972f8_o

  • El circuit consta dels vuit primers kilòmetres corrent pels carrers de Mollerussa. Del 8 al 11 afrontem una recta per la carretera que ens durà a Golmés. Del 11 al 13 recorrem els carrers de Golmés. Del 13 fins al 20 tenim un altre tram de carretera amb grans rectes i el que resta fins a meta ho fem pels carrers de Mollerussa.

dsc00196

  • El tram del 8 al 11 (3 km’s) i del 13 al 20 (7 km’s), són molt psicològics. Correm bastant sols per carretera amb camp a banda i banda i s’ha de ser molt fort de ment per afrontar aquests trams.

dsc00193

  • He decidit anar amb la llebre de 1h45 (5 min/km). Sobre el km 16 m’ha costat molt mantenir el ritme i ho he passat bastant malament.

30325287346_5ba5694fbd_o

  • L’arribada es fa en un passadís estret vallat a banda i banda i un speaker diu el teu nom i cognom (deu tenir la llista de dorsals) cosa que fa il·lusió.

dsc00195

  • A l’arribada fruita, begudes isotòniques i… unes banyeres amb aigua i gel! no ho havia probat mai, però la sensació de posar les cames dins del gel és genial. Sents com si t’apliquéssin corrents electriques. La explicació científica me l’ha donat un company que m’ha comentat que amb el gel es dilaten les arteries i ajuda a la recuperació.

30422356515_4ee4958b60_o

En fi. De moment aquesta setmana ha estat la meva ‘peak week’, és a dir, la setmana amb més kilòmetres. Ara toca prémer l’accelerador per la recta final.

Per cert, dada estadística: amb aquesta cursa he celebrat la meva Cursa número 50 com a corredor i he establert el récord de pitjor Mitja Marató de la meva vida (1h45).

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

