Marató del Mediterrani: la meva Cursa més complerta

Com ja he dit moltes vegades, de fet cada cop que faig una Mitja, la Mitja Marató és la meva distància preferida. És una distància que quan la coneixes, et permet gaudir-la molt, tens temps a córrer, a pensar, a aguantar ritme, a fer un atac… convertint-se en una cursa en totes les seves lletres. Avui, per enèsim cop he tornat a gaudir com mai d’aquesta distància. Em torno a trobar bé i els resultats estan arribant, si fa unes setmanes feia MMP en 10k, avui he aconseguit una cosa ‘històrica’ per mi, marca en Mitja Marató, Marca en 15k i Marca en 10k, tot en la mateixa cursa. Vamos allà, no?

Matí fresc, em costa tornar a agafar el son després de despertar-me a les cinc, seran els nervis de no voler arribar tard? Avui és un dia interessant, és el test definitiu per la Marató de València. A partir del temps i de les sensacions d’avui decidiré fer una Marató o un altre. També és important pel tema moral, entrenar amb totes les molèsties que he entrenat no m’ha donat la confiança que requereix una Marató, avui toca saber què passa quan ho intento i vaig a per totes. Tinc la sort de que l’Andrés em porta a la Cursa. Dic sort, no només per poder compartir experiències amb ell (que és lo principal), sinó perquè el meu peu ho agraeix, conduir no em va gens bé…paciència.

Arribem sobre les vuit i només aparcar arriben el Raul, l’Edgar, els Edus, en Javi, en –Carlos, en Kike, la Cristina i la Vane. Quina sincronització! Avui és un dia una mica especial pels que no acostumem a entrenar en grup i pels que no anem a les curses més populars, hi és casi tothom del club. Per lo que ens fem una foto que fa bastant goig i on estem tots els que ens tocarà lluitar a València.

14721716_10210431536366771_8876294455022312305_n

Foto BCTeam. Quina sort poder compartir experiències amb aquests GRANS!

A l’escalfament ja em començo a trobar molt bé. Millor que de costum quan em trobo una mica encarcarat sempre, aquest cop no. Amb deu minutets en tinc prou per començar a suar i fer exercicis de movilitat. Amb l’Adrià ja li comento que avui em trobo genial, per lo que em contesta que és difícil que la gent digui la veritat quan està bé. A mi no em molesta, em dona confiança.

14671246_10210431544166966_7596770297086565354_n

Foto BCTeam. Escalfant amb aquests dos cracks, a veure si se’m enganxa algo.

Toca ja l’hora de la veritat, situar-nos a la línea de sortida. Hi ha tres calaixos que encara no acabo d’entendre com es distribueixen, ja que ens toca a tots al tercer per lo que ens colem fins arribar a la llebre de 4:30, una llebre que estic molt acostumat a tenir-la controlada en 10k però mai en Mitja Marató (algún cop ha de ser el primer, no?)

_dsc7697

Foto JJVico. Cap al calaix de sortida

Sortim en Kike, en Carlos, els Edus, l’Omar (amic de l’Edu) i jo amb la llebre de 4:30. La seva intenció és anar amb llebre/per davant de la llebre. La meva és anar lleugerament per darrera i intentar no perdre-la de vista massa d’hora. La intenció és anar a 4:40 fins al 10k i allà pensar-m’ho. La sortida és una mica escandalosa, entre la gent que no està correctament ubicada i una corva de 180º només començar, fa que comencem fora de ritme. Em tranquilitza saber que així no m’accelero.

_dsc7767

Foto JJVico. Sortida per darrere de la llebre de 4:30

A partir del km1 ja es pot correr correctament i es pot agafar ritme de creuer. Perdo de vista als companys que hem sortit però mantenc el contacte visual amb la llebre. Tinc mals records de quan vaig fer aquesta cursa fa dos anys (en format 10k) però ara em sembla totalment diferent, vaig hipercòmode al ritme aquest cop. Trobo un grupet que també fa la mitja i sembla que poden anar a ritmes similars amb els meus i arribem al km 5 amb 22:50. Per sota del temps objectiu.

Al primer habituallament, un corredor es creua per davant meu i d’un altre corredor, toca al corredor del costat i després a mi i es fot de lloros al terra. Per sort, només és un ensurt ja que l’home s’aixeca ràpid i segueix corrent. Ens preocupem per ell però al veure que no s’ha fet mal seguim corrent amb normalitat. Entrem al Passeig Marítim i dos corredors de ‘Pro am’ em pregunten a per quin temps vaig i anem tirant formant un minigrup.

img_8265

A partir d’aquí bé la tornada cap al Canal Olímpic i ens anem creuant amb altres corredors. Enganxo primer al Mateu i després a la parella Martí-Héctor. A partir d’aquí atrapo a l’Omar i anem junts uns kms (ell feia 10k). Al km8 hi ha una pujadeta que a la segona volta (coincideix amb el 17,5) farà una mica de mal però no perdo ritme i les cames segueixen funcionant. Ens creuem amb en Víctor, en Javi i en David, tots ells corrent com a feres.

Entrem al canal per completar el km10 i a la recta de meta m’entra un subidón, primer per veure que han vingut a animar els meus amuletos de la sort, en Kevin i l’Ana (no falleu a València!) i la Sílvia que em sorprèn que no corri i està fent de fotògraf (s’ha fet mal a l’escalfament). Passo pel 10 en 45:44 (waw!) molt sorprenent en mi al ser una Mitja, però em trobo genial. Al passar per meta també estan els Teran animant i tirant fotos.

14724505_10210431552247168_4300000558707510792_n

Sortim del canal amb el subidón i toca una pujadeta matadora per tornar a agafar el passeig marítim per completar gran part de la Cursa allí. Estic una mica eufòric al trobar-me tant bé i a la que planeja una miqueta incremento el ritme de cursa. Aquí ens creuem amb els companys ‘més lents’. Primer amb el trio format per la Marta, en Raül i la Laura i més enrere amb l’Andrés, Vane, Sandra, Cristina, Sandra (que avui és el seu aniversari) i Montserrat.

img_8499

Només entrar al Passeig ja ens tornem a creuar amb altres corredors més ràpids i a l’horitzó ja torno a veure la llebre de 4:30 i a alguns companys de la Bolsa dispersos. El que tinc més aprop és l’Edu i decideixo pujar el ritme per atrapar-lo (hem vingut a donar-ho tot avui). Em costa més de 2 km atrapar-lo i em penso que podem fer bon tàndem pel que queda de Cursa. Sembla que no pot seguir el ritme (una pena!). Correm tots bastant sols i faig un tàndem amb en Manolo de corredors.cat que ja ens haviem conegut en alguna altre Cursa. En el creuament amb els companys més lents vec que l’Edgar i la Imma van per darrere meu! Estava convençut que l’Edgar anava per davant!

_dsc5689

Arribem al km15 en 1:07:57 (4:32 de mitja!). Arribo al 16 ja una mica fós, es comença a notar molt l’esforç. El Manolo em diu de tivar per atrapar la llebre però jo no puc encara, esperaré al traspassar el pont. Segueixo sol i al pont (sobre el 18) atrapo al corredor del davant que em pregunta si creu que podem fer 1h38, li dic que anem sobradíssims i ja completem la Cursa junts.

whatsapp-image-2016-10-12-at-14-04-37

Entrem al Canal Olímpic, una putada, la volta fa 2,5 km i se’ns fa llarguíssima. Aquí m’atrapa algun corredor que havia caçat en els km’s anteriors. Arribo al 20 molt fos, queda un kilòmetre i em dóna la impressió de que no arribaré mai a meta. Penso amb la promesa que ens vem fer amb en Damià l’any passat, de córrer una Mitja en 1h35, estic desorientat del temps que vaig però sé que estic molt aprop. Quan queden uns 300 metres torno a apretar, per intentar-ho, amb els ulls tancats però quan els obro ja estem encarant la recta de meta i em desanimo una mica, vec que és impossible entrar en 1h35.

_dsc8611

Com a micrometa intento que no m’atrapi el corredor del darrere que va més fort que jo i finalment traspasso meta en 1:36:22. Una passada de temps i nova marca personal en Mitja Marató. Tenia en ment fer sub1h38 i finalment ha caigut una nova marca. Ja en porto dos i espero que caigui la tercera a València.

Aquesta Cursa m’ha donat molta moral i ales per afrontar la part final de preparació de la Marató de València del mes vinent. He aconseguit fer la Cursa més complerta de la meva vida, corrent en progressió, fer-ho sense dolor, fer marca en 10k (del km 10 al 20) encara que no comptabilitzi, marca en 15k i en Mitja Marató. Toca en les cinc setmanes que queden, anar pulint ritmes perquè, ha de tremolar València!

Anuncis

One thought on “Marató del Mediterrani: la meva Cursa més complerta

  1. Retroenllaç: Celebrant la meva Cursa número 50 a la Mitja de Mollerussa | De zero a cent

Deixa un comentari

