Per fi! Marxa del Montserratí!

Per fi! Després de sis edicions estant inscrit i no podent participar-hi, avui he pogut córrer en una de les clàssiques de la meva zona: la Marxa del Montserratí. Significava d’aquesta manera tornar al monte després d’un any i mig absent.
L’únic objectiu de la Cursa era passar-ho bé i provar que tal se’m donava la muntanya després de tant de temps. Total…que avui la matinada no ha estat tan gran com normalment ja que la sortida era a menys d’un kilòmetre de casa. Em calço les meves històriques Trabuco liles, que avui volia acomiadar, i cap a la plaça de la Serrallada on es donava la sortida. Trobada amb l’Andrés que té objectius similars als meus i em cedeix el seu cotxe com a guarda-robes (en antigues edicions hi havia guarda-robes i aquest cop no). Em trobo també amb varia gent del poble, casualitats de la vida… tots venen a rodar i cap a fer-ho en serio.

Tret de sortida, sortint de molt enrere. Tinc l’enorme plaer de compartir tot el recorregut amb en sherpa Albert que avui bé d’estranguis i em va la mar de bé per fer més agradable el recorregut.

Al sortir des de tant enrere, amb l’Albert ja comentem que se’ns gira feina i toca adalantar molta gent en el primer kilòmetre on pugem fins a Can Roca, aquí adelantem a la Jessi que ens acompanyarà en gran part del camí.

Baixem des de Can Roca fins la riera on ja veig que tindré problemes de peus perquè algo em “roza” a la sola. Des de la riera toca pujar a l’Ermita del Puig on arribem al kilòmetre cinc, a millor ritme del que em pensava i realment del que volia (avui no toca desgastar-se). Glop d’aigua i salutació al pare Puente que està a l’avituallament.

Des d’aquí baixem per un primer corriol, tècnic, massa per un patós com jo, però sobrevisc mentre l’Albert m’espera a baix.
Ara toca pujar, passem per la “casa del gos perillós”, avui sense cap perill (almenys a la vista). Anem pujant per un tram bastant avorrit i ja no tenim la sensació de fresca que teníem al principi. Aquí anem sols jo i l’Albert i no ens atrapa gent fins a una de les parts més dures, la pujada al Mas Manader pel Torrent de la Salut. Aquí és el primer cop que caminem. Toca fer-ho i jo no estic per donar-li més tute al meu amic Aquiles. Aquí ens atrapen varis corredors i arribem al segon avituallament.

A partir d’aquí pugem un tram rocós fins arribar al punt més alt d’aquesta zona (i de la Marxa). A partir d’aquí, uns kilòmetres de còmode baixada fins a Can Estruch Vell. Aquest tram de baixada em costa fer-lo, em fa mal a sota del dit gros del peu i em noto més lent que els altres companys. Arribem a baix i toca un tram més o menys planer que acaba amb una baixada tècnica fins arribar al tercer avituallament.

Glop d’aigua i gel i torna a tocar pujar. Tot aquest tram el fem caminant fins a la Salut. Se’m fa molt dur, però ja és lo seu. La cosa puja bastant i poc acostumat estic a pujar així, m’hauré d’entregar força de cara a l’Alba. Aquí ens atrapa la Jessi i dos corredors d’Olesa. Arribo just al penúltim avituallament on torno a fer un altre glop d’aigua i menjo uns quants ositos.

Entrem a Collbató, molt xules les vistes que tenim de Montserrat i a mig carrer ens fan trepar a l’esquerra per pujar al Castell. La rocosa pujada no em costa, lo fotut és la baixada. Tècnica, amb pedres sumat a la patosía i al mal de planta de peu em fan molt lent.

Després d’aquest tram, toca baixar cap a Esparreguera, ho fem per la Serra de Can Rogent ho fem amb tranquil•litat amb l’Albert i mica en mica ja anem atrapant a la gent que feia el circuit curt. Just abans d’arribar a Can Roca, l’Albert em diu que no pot seguir el ritme i que acabarà caminant. Una llàstima, m’ha arrossegat en gran part del camí i ara no acabarem junts. Aprofito per posar una marxa més per passar des de Can Roca a Can Sant Joan i arribar a la plaça de la Serralada en 2:05 minuts. Un temps molt positiu pel plan en que anava i que em dóna un punt de moral al veure que estic en bastanta bona forma al haver fet la Mitja de Barcelona la setmana anterior i no sentir esgotament.

Anuncis

Deixa un comentari

