Una Mercè diferent

Calorós diumenge on hem fet la última tirada llarga de preparació de la Marató de Berlín a dues setmanes de la mateixa. Una tirada, que venia després de que ahir féssim un 4×3000 en sèries i no pogués acabar la sessió per patir una petita pàjara/mareig a la meitat de la última sèrie (massa calor i ritme massa alt), per lo que avui tenia com a objectiu, apart d’intentar fer la tirada llarga a ritme de Marató, de recuperar la “moral perduda” d’ahir.

El pla que teníem avui era fer 70 minuts per la costa i, sense parar, afegir-nos a la Cursa de la Mercè (50 minuts) per aprofitar el seu recorregut, organització i avituallaments, total, els 120 minuts que ens marcava el pla d’entrenament. Hem sortit doncs la Maria, en Roger, en Raul i jo, cap a les 8:20 i l’Àlex ha sortit més tard.

Hem fet els primers 38 minuts pel Port Vell i la Plajta de la Barcelona en direcció a la Platja de la Nova Icaria (on ahir vem fer les sèries de 3000), al minut 38 hem girat cua i hem desfet el camí fins arribar al cap damunt del Paral·lel, on teníem calculat arribar quan just comencés la Cursa. Ens ha anat mil·limetrat, ja que mentre pujàvem hem vist els primers de la Cursa i ens hem afegit a 200 metres de la sortida en un grup que anava més o menys al ritme que volíem portar nosaltres (voltant els 5 min/km) i aquí han acabat els 70 minuts de carrera contínua pre-cursa (han estat 72) i han començat els 50 minuts de Cursa pels carrers de Barcelona.

He gaudit molt d’aquesta Cursa ja que anava a un ritme molt més còmode del que vaig habitualment i no m’he hagut de preocupar de res, només de mantenir el ritme Marató que dúiem avui, ha estat molt fàcil gràcies a que anàvem en grup.

Cursa Mercé'15 (237)

El recorregut ja el coneixia (i m’agrada): baixada per la Gran Via, on ens hem hagut de frenar perquè ens embalàvem, baixada pel Passeig de Sant Joan i pujada per dins de l’Arc del Triomf on teníem el esperat avituallament. Passem el km 5 amb 25:15 i es desfà el grup. En Roger es queda enrere (per la calor, li ha passat com ahir a mi) i en Raul ha tibat una mica més. Ens hem quedat la Maria i jo mantenint aquest sub-50.

El tram més dur ha vingut a partir d’aquí, des de Ronda Sant Pere a Universitat, on tocava bastant el sol i m’ha anat genial la visera que m’he acostumat a portar i que serà la meva companya a Berlin. A Universitat ens trobem a en Cesc que ha baixat a animar-nos i que tots desitgem que es recuperi per Berlín (no dubto que estarà a la sortida).

Cursa Mercé'15 (740)

Passem Sepúlveda i Viladomat fins arribar al Paral·lel, en aquest tram passem la nostre “mitja Marató” i comentem amb la Maria que estem fent els dos últims kilòmetres de la Marató de Barcelona, on encara podem veure al terra la marca del kilòmetre 41 i la línea blava! Això d’acabar la tirada llarga d’avui i la última abans de la Marató fent el final de la Marató de Barcelona em posa.

IMG_4122

Al Paral·lel aprofito per tibar una mica més, em sento fort i m’ho vull demostrar. Deixo enrere a la Maria (que manté perfectament el ritme) i vaig adelantant a gent. Encarem la línea d’arribada on molts aprofiten per sprintar, em resisteixo a fer-ho, ganes no me’n falten, però avui no toca. Acabo la tirada de 2 hores i 1 minut amb 5,05 min/km de ritme mig i acabant la Cursa en 49.50 amb un somriure a la cara ja que crec que ha estat un gran entrenament degut a que ahir venia de fer sèries i la temperatura/humitat d’avui ens ha dificultat molt la feina.

12004732_10207364449331023_31332087385330399_n

Senyors, això s’acaba. Avui he fet la darrera tirada llarga abans de la Marató fent la meva Cursa número 41, la 42 tots sabeu quina és, oi? A per totes a la Berlin Marathon!!

Anuncis

Deixa un comentari

