Mitja Marató de Sabadell: el Test per Berlín

Després de 12 setmanes d’entrenament per la Marató de Berlín, aquest diumenge hem anat a fer el test definitiu: la Mitja Marató de Sabadell.

Amb un clima més fresc del que ens té acostumat aquest estiu d’entrenaments, i un circuit “subebaja” dels que m’agraden, tocava córrer de valent les tres voltes al circuit de set quilòmetres que composa aquesta Mitja.

No sabia com em trobaria, ja que, degut a la càrrega d’entrenaments i als circuits on normalment entreno (quin fart de desnivells que m’he cascat en totes les tirades llargues!) no he pogut mantenir massa estona els ritmes que se’m proposaven a la Mitja. L’objectiu que se’m marcava des de dalt era córrer entre 4:45 i 4:50 de ritme, cosa que seria marcar un temps entre 1:39:45 i 1:41:30. Tenia confiança en mi mateix d’anar per sota d’aquests ritmes ja que la marca que havia fet al febrer era de 1:38:13 amb molta menys càrrega d’entrenaments, això si, en un circuit totalment pla com és el de la Mitja de Barcelona.

La setmana va ser molt rara, després de moltes setmanes sumant molts kilòmetres, aquesta va ser la primera de baixada i em vaig trobar molt estrany, cosa que em feia dubtar si el diumenge estaria bé.

Matinada important per arribar a les vuit a Sabadell. Crec que tot el temps que necessito per esmorzar, digerir, anar al bany… pot ser un factor que em vagi en contra a Berlín, on estaré fora de casa i amb uns bioritmes diferents… veurem!

Trobada amb el BCTeam, cafè i escalfament. Em trobo ràpid i el clima és perfecte. Ens situem a la sortida i decideixo (vaig encertar) començar amb en Roger. Ell tenia previst fer un ritme cinc segons més ràpid que el meu i sé que no farà el cabra per lo que em va genial.

11987056_10207306636485738_130113222499117824_n

Arranquem esquivant a alguna gent en el primer kilòmetre, aquí encara tinc dubtes si anar amb en Roger o fer-ho a la meva bola.

P1110267

Passem els dos primers kilòmetres (amb tendència a baixar) en 9:15 (a 4:38 de ritme) un xic ràpid però rascant algun segons pels tres kilòmetres de pujada que ens vénen. Aquí decideixo anar a la meva bola i si a la baixada segueixo amb en Roger, enganxar-me a ell. La pujada em surt a 14:29 (4:50 de ritme) i als dos kilòmetres de baixada ja m’enganxo a ell i no el deixo en tota la cursa. Aquesta primera volta ens serveix per analitzar el circuit i veure a partir de on es pot apretar en cas de “necessitat”. Acabem la primera volta (primers set kilòmetres) en 32:44 a 4:40 de ritme clavat.

P1110600

Aquí ja em començo a flipar, veig que em trobo bé i crec que pot ser un dia per fer marca. La segona volta la comencen amb seny, fent els dos kilòmetres següents al mateix temps que la primera volta i passant el deumil amb un temps inferior al que vaig passar a Barcelona, cosa que m’animava cada cop més. A la pujada notava que estàvem apretant més que a la primera volta, però vaig confiar amb el seny d’en Roger i amb el “tute” de kilòmetres que m’he fet aquests mesos en pujada. Ens surt la nova pujada en 14:16 (4:45) a 5 segons per kilòmetre més ràpid que a la primera volta.

11988261_10207306637005751_961136186236116372_n (1)

La baixadeta d’ara ens serveix per relaxar-nos i per ja començar a fer càlculs per fer marca personal sense desgastar-me massa. Amb en Roger veiem que des de l’últim avituallament a meta (aprox.2 km) és on es pot apretar en cas de necessitat. Passem la meta aquest cop amb 32:21 amb una mitja de 4:37 en aquesta volta.

11988479_10207306647446012_2419842220544066864_n

Aquí ja em començo a encendre i ja veig clar que la marca està a tocar, l’objectiu ha de ser fer marca, no desgastar-se i fer aquesta tercera volta més ràpida que les anteriors. Passem la primera baixada una mica més lents que les anteriors voltes, i sobre el kilòmetre 15 prenem un gel. Al 16 (en plena pujada i a falta de 5 kilòmetres) decideixo fer la “primera escapada” i tirar més que en Roger. Faig la pujada a 4:38 de Mitja i ja veig que és molt difícil que s’escapin els objectius. Quan comença la baixada, a l’avituallament, en Roger em torna a atrapar i apretem una mica el ritme degut a la baixada. M’entra una mica de flato, però ja veig clar que la feina està feta i no caldrà fer res estrany per baixar de 1:38 (l’objectiu encobert).

P1120050

Arribem a la darrere recta, als últims 500 metres, jo vull acabar a un ritme més alt, el Roger em diu que ell no farà l’esforç i que vol cuidar el seu tendó d’Aquiles, per lo que li faig un “hachazo consentido”. Pujo ritme per sentir-me bé, molta moral em dóna poder acabar una mitja corrent fent l’últim kilòmetre com el més ràpid de tota la Cursa i sentint-me bé.

11998841_10207306647406011_7626732868020246520_n

Tinc un petit fallo de càlcul i la meta està més lluny del que em pensava. Més estona, doncs, per assaborir la marca: 1:37:31 baixant 40 segons l’antiga marca en mitja i amb la sensació d’haver-me guardat energia per baixar encara més.

Aquest “test de Sabadell” i el fet de trobar-me molt fort em dóna molta moral. Primerament perquè estem a tres setmanes de Berlín, he fet marca en Mitja Marató “sense desgastar-me”, donant-me confiança en poder anar a 5 per kilòmetre a la Marató i intentar fer un 3:30h. En segon lloc perquè totes aquestes setmanes d’entrenament, no he entrenat massa la velocitat i m’he trobat molt bé fent la mitja (4:37) en temps més ràpids dels que faig les sèries per la Marató i en tercer lloc, perquè la Mitja de Sabadell és una mica “complicada de córrer” i fer marca aquí dóna valor afegit.

Abróchense los cintures: propera parada….. BERLIN MARATHON!!

Anuncis

Deixa un comentari

