Gaudint de la Mitja de Granollers!

Un mes exacte feia que no em posava un dorsal, un mes dedicat “més o menus” a preparar el hattrick de mitges que tinc pensat fer aquest mes: Granollers, Barcelona i Gavà, i avui tocava fer la primera, bé… ben bé no és la primera, sinó l’assaig general de les altres dues ja que la idea era (i ha estat) aprofitar l’esdeveniment per fer un entrenament de qualitat.

Avui corria sense la meva “grupeta” habitual: Carolina, Ariadna i Cesc (baixa d’ultima hora), per lo que els companys de batalla d’avui serien en Damià i l’Edu que debutava en la distància, tots dos amb millor temps de 10k que jo.

M’encanta arribar d’hora a les curses, això et permet està més relaxat i situar-te. Amb l’Andrés, en Damià, Edu i Javi Villora fem la prèvia en una xurreria propera. Una hora abans ens ajuntem amb la resta de grup que també estarà fent l’entrenament de qualitat a Granollers.

IMG-20150201-WA0004

Alguns dels BC-Guerrers a la Mitja de Granollers

La tàctica d’avui era fer els 10 primers kilòmetres 30 segons més lent que el ritme de 10k, els sis següents entre 10 i 15 segons més lent que el ritme de 10k i els últims 5 a 10k a el que donin les cames.

Comencem la Cursa amb la sorpresa de coincidir al calaix amb en Jordi Verdaguer, company del Reto Lanzarote que anava a pel sub1h40 i ho ha petat ben petat! Nosaltres avui hem de ser més conservadors i arranquem modulant sobre els 5:00 min/km.

Al principi es fa una mica agoviant per la gent que hi ha, però degut a l’objectiu (que és anar a poc a poc) i a l’ambient festiu, aquest ‘agoviu’ ajuda a no flipar-nos. Tot i anar a poc a poc, anem avançant corredors tota l’estona i anem sumant kilòmetres amb en Damià i l’Edu com si fóssim una unitat. Passem per les Franqueses on descobreixo lo bonic que és l’ajuntament modernista que tenen. A partir d’aqui enfilem un camí ple de guals on entre la distracció d’identificar-los (n’hi havia una quinzena) i avisar als de darrere es fa més amè el tros. Aquí també faig uns kilòmetres xerrant amb la Carolina del Reto Lanzarote, que tot i les angines, va a per marca personal (i ho aconsegueix!), hagués seguit amb ella, però l’objectiu era l’objectiu i havia jurat no flipar-me i anar a 5:00 min/km.

0640 La Mitja

Als primers km’s amb en Damià i l’Edu

Arribem per fi a la Garriga on bé el tram que més puja, encara que se’ns fa ben fàcil ja que hi ha molta gent animant. L’avituallament del km10 ens enganxa en pujada cosa que m’agrada ja que així ajuda a alliberar la ment. Passem el 10 en 50:26, bastant clavat segons objectius. L’últim kilòmetre que ens manca a la Garriga és en pujada per adoquins i gir per l’esglèsia per lo que prefereixo no fer el canvi de ritme fins a no acabar la pujada.

Girem l’esglèsia i intento fer el primer ‘hachasu’ al trio que anàvem, aquest cop fallit ja que em segueixen el ritme, el Damià em comenta que m’he flipat i l’Edu sembla que es queda una mica enrere però acaba seguint. A partir d’aquí ja toca canvi de xip, arribem a un tram amb tobogans i toca anar a 4:40 de ritme. A la primera pujada mantinc ritme i m’adono que cap dels dos no em segueix, em noto molt lleuger i faig la meva mantenint el ritme objectiu. En aquests kilòmetres següents tenim quatre tobogans on regulo una mica a la pujada i a la baixada m’impulso per recuperar temps i agafar inèrcia. Ho trobo divertit i m’ho passo pipa. Vaig adelantant gent i m’adono que una de les avantatges d’entrenar a Esparreguera és que no ens fan por aquestes pujades i baixades, ja que hi estem molt acostumats (al acabar la Cursa ho hem comentat amb l’Andrés i en Germán).

3019 La Mitja

Buff al cap = la cosa va en serio

Acabem els tobogans i ja queden només uns cinc kilòmetres, tots amb baixada, aquí toca fer un nou canvi de ritme i anar a lo que les cames em deixin o a “gustarnos” con ens diu en Castilla. Torno a identificar l’ajuntament modernista de les Franqueses per lo que m’alegra saber que ja som a prop de Granollers. Vaig tibant a 4:30 bastant còmode. Identifico també el pas per la rotonda de Granollers que hem passat a l’inici i calculo que falten uns tres kilòmetres. Després de la rotonda és quan pateixo més, del 17 al 18 se’m fa etern i no paro de mirar el rellotge cada 100 metres. Un cop passat el 18 cada cop hi ha més gent i sense voler l’empenyen a meta. Sento molta gent animant-me cosa que s’agreeix moltíssim i fa que posi un puntet més de velocitat. Faig càlculs ràpids i veig que puc fer marca (sense buscar-la) cosa que m’alegra. Entre la gent identifico a en Germán en una cantonada cosa que m’extra-motiva.

nounou

Veiem ja els arcs d’arribada però sembla que no hi arribem mai! Passo el km20 amb 1h37, per lo que fer marca ja és molt complicat. Faig l’últim ‘kilòmetre i picu’ gaudint de l’ambient, penso que no val la pena fer un últim canvi de ritme amb tant de tute a les cames i que ja ho he fet prou bé en tot el que porto de cursa. Sento la veu de la Tamara entre el públic i l’aconsegueixo trobar mentre em fa una foto.

IMG-20150201-WA0016

A la recta d’arribada

Ara si, l’arc d’arribada està a tocar i entro bastant efusiu per lo bé que m’ha anat tot i sobretot, per com he gaudit corrent a Granollers. Finalment, 1:42:13 més o menys el temps que estimava per aquest entrenament de qualitat que tocava fer avui.

grafic_temps_mitja_granollers

Gràfic del com ha anat la Cursa “de zero a cent”

Les sensacions han estat molt bones i penso que amb menys càrrega a les cames que el que duia avui, amb un circuit més planer i fotent-li més canya al principi puc fer un bon temps a Barcelona o Gavà…”el tiempo lo dirá”

IMG-20150201-WA0010

Just al acabar la Cursa.

Anuncis

Deixa un comentari

