Per St.Esteve: canelons, Pastorets… i la Cursa del Bolet!

Deixem el Nadal enrere i enfilem Sant Esteve. Un bonic dia on ens diferenciem dels nostres estimats veïns de la Corona de Castella; un dia que aprofitem per devorar (sense cap remordiment) un dels meus plats preferits: els canelons; també es un dia per anar o sortir (ja fa anys que no m’hi volen!) a fer els Pastorets (per cert, molt divertits aquests any a Esparreguera) i també és un dia….ejem… per intentar cremar part del que hem ingerit els dies anteriors. Una manera de fer-ho és buscar una Cursa diferent, agradable, familiar i… que no sigui massa llarga! Cursa del Bolet d’Ullastrell sembla que t’estic descrivint! Doncs cap allà hi anem per a forjar-hi una tradició!

cursabolet_2014_2

Dia molt fred, m’aixeco del llit massa d’hora i penso que quina sort que la Cursa sigui a dos quarts d’onze, si fos a les nou moriríem de fred! Quedem amb l’Albert, ell si que l’ha aconseguit convertir en indispensable en el seu calendari runner, intentaré fer-ho jo també. Tot el camí de corbes i pujades fins a Ullastrell ens acompanya un tel a tots els vidres del cotxe que ens fa anar molt a poc a poc. Aquesta “entelamenta” és una clara senyal que a fora fa de tot menys calor… i efectivament, el cotxe marca 1ºC i fa un fred que pela.

IMG_0100

Cursa del Bolet 2014: bones vistes de Montserrat

Arribem per fi amb no massa temps per badar, l’ampolleta de vi i les fotografies impresses d’altres anys, son un tret característic d’aquesta trobada de Sant Esteve. Precisament en d’aquestes fotos hi surto. Sense fixar-m’hi gaire ja es poden veure els kilitus de més que tenia llavors respecte ara i que aleshores encara no tenia el mal vici d’aixecar les espatlles i els braços alhora de córrer!! Vamos de mal en peor!

Amb poc escalfament i algun que altre estirament ens col·loquem a la línea de sortida. No m’hi atrevia però finalment surto des de segona fila… sense intentar no flipar-me massa.

IMG_4513

Cursa del Bolet 2014: a segona fila treient al cap per l’extrem dret

Primer kilòmetre planet, he vingut a gaudir i no a patir per lo que me’l prenc amb calma… sense mirar el crono 3:54. Em venen al cap “les bronques de l’Ari” i crec que m’he tornat a passar… però només una mica aquest cop.

IMG_0385

Cursa del Bolet 2014: com corren aquests joves

Entrem ja per camins, amb els següents dos kilòmetres en baixada, la gent es flipa una mica però jo resisteixo i intento aguantar-me: em surten a 4:09 i 4:19 i m’ha avançat molta gent. No problem: ara toca pujar un parell de kilòmetres i és on més disfruto. Pràcticament em passo tota l’estona atrapant els que m’havien caçat baixant. Tot i els dos kilòmetres i els 10 minuts 27 segons (5:12 i 5:15) que m’hi passo, se’m passa volant i ho gaudeixo molt, a això hem vingut, no?

IMG_0389

Cursa del Bolet 2014: la pujada grossa ja està feta!

Enfilem ja l’últim kilòmetre, aquest per asfalt, deixant les pistes enrere. Estic perfectament i intento anar a ritme de 10 km i ho assoleixo, no cal córrer més. Vaig deixant enrere al grup de darrere i mig atrapant als de davant. Els últims 200 metres faig un “hachazo” als dos del davant, un dels dos (amb un buff taronja al cap) em segueix l’atac i es ‘pica’ per lo que, per honor, toca jugar-s’ho a l’sprint final, aconseguint guanyar-lo per 15 dècimes.

IMG_4603

Cursa del Bolet 2014: en pleno hachazo

Resultat oficial de la Cursa: 27:42. Un resultat cinc minuts més bo que el de fa dos anys i amb un ritme molt bo (4:35) pels objectius que tinc (sub45) i com pujava la Cursa.

IMG-20141226-WA0000

Foto amb l’Albert, un dels cracks de la Cursa

Bon entrenament de qualitat, que serà l’antepenúltim abans de la Cursa dels Nassos (o batalla pel sub45). Demà toca entrenament amb en Roger Roca a la Carretera de les Aigües i diumenge sèries de 600 metres per agafar un punt de velocitat de cara a Nassos. Això no para!!

Anuncis

One thought on “Per St.Esteve: canelons, Pastorets… i la Cursa del Bolet!

  1. Retroenllaç: Al desembre, no tot son Curses | De zero a cent

Deixa un comentari

