KO tècnic a la Reis Race

A vegades els gustos de la gent sorprenen, si. A mi em passa sobretot quan surt el tema boxeo. Vec cares extranyes i silencis quan comento que m’agrada aquest esport. En part ho entenc, si fós algú extern a mi, no relacionaria la meva manera de ser, la meva cultura… amb aquest esport. Però és així, que hi farem!! Un altre dia ja explicaré el perquè m’agrada i segurament algún runner em podrà compendre (o això espero).

Recordo encara un vespre de desembre de l’any passat, mon pare fent zapping va veure que començava un dels combats que més espectacle que es poden donar avui en dia: Juan Manuel Márquez contra Manny Pacquiao, era l’últim combat de la sèrie de quatre entre aquests dos grans boxejadors. Pacquiao per la seva manera de combatre, sempre ha estat el meu favorit. Pac-man (com l’anomenen) va ser superior en els primers sis assalts però… en una esquerra ben llançada pel filipí i molt ben esquivada i contraatacada per Màrquez van fer que Pacquiao quedés estès a la lona, es declarés KO Tècnic i Màrquez guanyès per primer cop al campió.

Manny Pacquiao, Juan Manuel Marquez

Principis de Gener del 2014. No estem a Las Vegas, sino a Igualada. No estem al mig d’un show americà, sinò a un lloc millor, a un dels espectacles més tradicionals i més ben organitzats de tota la Catalunya: els Reis d’Igualada. No entraré en detalls de la cabalcada, ni de la cara que va fer el meu fillol Jan i el seu cosinet Albert al veure els més de 800 patges, ni de jo i la meva cosina (de 40 tacos) disfrutant més que tots els nens que hi havia allà… aquí, encara que em desvii moltes vegades, toca parlar de l’últim dels actes d’aquest dia de reis: la Reis Race.

2014-01-05 19.26.01

Tot pintava bé, temperatura ideal, temps suficient per escalfar correctament i saludar a alguns coneguts (Josep i fill, Dani, Sílvia…) erem uns 400 i em col·loco a tercera fila al costat d’un noi que li diu al seu company que vol baixar de 45. La cursa, com totes les que es fan a Igualada, comença en baixada i per tant, de forma molt ràpida. Baixo de 4 al primer km (i frenant-me), al segon entrem al local dels Moixigangers i pugem, cosa que desgasta bastant, però la cosa va bé, sembla que l’empanada i el kiloimig de caramels que em vaig menjar ahir em van sentar bé. Pel Rec arribem al km 3, on… començo a notar cremada. Ni els compeed ni el cotó que m’he posat ni el mitjó fan que no em noti les ampolles que tinc als dos peus.

2014-01-06 09.06.37

El tercer km és en pujada i la torsió que em fa el peu m’agreuja el dolor. Em deixo anar una mica i m’adelanta gent. Arribem a l’assil, ens fan donar una volta pel seu pati, per moments sembla que recupero benestar i que la culpa la tenen les pujades! Però… just al sortir i passar pel km 4 vec que no puc seguir, cada pas que faig (independentment del peu) noto molt de dolor. Em fa molt de mal, però haig d’arribar a meta com sigui. Allà m’espera ma germana i és on tenim el cotxe aparcat, sino hi arribo corrents ho hauré de fer caminant i encara serà pitjor. Per un moment penso en treure’m les vambes i acabar aquest km descalç, però penso que la idea és esbojarrada i encara em lesionaré d’un altre cosa. M’empaso el dolor i faig aquest km lo més ràpid que puc. Passo el km 5 amb 22:32, molt bon pas tenint en compte el tipus de circuit que és… i el peu com el tinc. En aquest últim km adelanto gent… i paro de cop a meta! De seguida bé una noia de la organització una mica espantada per la parada en sec. Li explico que estic perfectament però que no puc donar un pas més de dolor al peu. Encara que no sóc finisher em donen una ampolla de cava, un tortell i altres menjars i begudes, amb la noia bromejo en que he acabat abans que en Roger Roca per primer cop, quan apareix un altre retirat... aquest amb menus humor que jo 🙂 Ara si que puc dir que la Reis Race (o les ampolles dels peus) m’han vençut per KO tècnic.

Sembla que l’any no l’he començat massa bé, primer recuperant els dolors desapareguts al tendó d’Aquiles i ara amb les ampolles que em porten pel camí de l’amargura… estadísticament els anys parells sempre han sigut pitjor que els senars, esperem i farem el posible per canviar la meva història.

Anuncis

3 thoughts on “KO tècnic a la Reis Race

Deixa un comentari

