Última semana de l’any… amb novetats!

Bé… ja només queda una semaneta per la Cursa dels Nassos i puc afirmar que no em sento massa preparat pel sub45. Les sensacions de la última semana han estat dolentes i espero en aquesta última semana poder assimilar bé els ritmes i no sobrecarregar-me (ni menjant, ni bebent, ni entrenant) amb excès. M’autoanimo a fer les coses bé!

La semana passada va començar molt bé, amb el dimarts amb 11 km de trote, series de 6×1000 el dimecres a ritme 4:10… i a partir d’aquí el bajón, per temes laborals/socials només vaig poder sortir el dissabte (i havent dormint 4 hores) amb un intent de sèries de 2000 que va resultar un fracàs.

Aquesta semana la he començat amb il·lusions renovades, és la última de l’any, la última oportunitat per baixar de 45 en els 1000 en aquest 2013, ho aconseguiré? Les il·lusions no es renoven així com així i com estic inmers en una societat consumista, he decidit comprar-me unes noves companyes de viatge, que, posiblement, seran les que portaré a Nassos. Les desafortunades en aguantar la pudor dels meus peus són: Asics Gel DS Trainer 18:

asicsgeldstrainer

A simple vista semblen més lleugeres que les Nike Vomero que porto ara, però també semblen menys robustes… tinc certs dubtes que aguantin tots els km que acostumo a fer per no-asfalt.

Avui ja he fet un tast fent 11 km a ritme 5″/km i un últim a tope (ha sortit a 4:17). M’han donat molt bones sensacions, no se’m ha carregat ni el soli ni el tendó d’Aquiles que són els meus punts dèbils… la única pega que he trobat és que em feia una mica de mal la sola, segurament per la duresa de les plantilles.

Durant aquesta semana (si tot va bé) seguiré amb aquestes vambes i si la cosa va com avui les faré debutar a Nassos.

Per a finalitzar l’any, idea que tinc d’entrenaments serà la següent:

Dilluns (avui): 12 km a ritme 5″/km amb l’últim a tope

Dimarts (24): Series de 3000-2000-1500-1000-500 amb descans de 2:30 minuts i ritme de cursa (4:30). Aviam que surt…

Dimecres (Nadal): Descans

Dijous (St.Esteve): Trote

Divendres (27): Descans

Dissabte (28): Series curtes (a determinar)

Diumenge (29): Descans

Dilluns (30): Activació

Dimarts (31): CURSA DELS NASSOS

Bé… ja us he donat una de les novetats de la semana, ara me’n falten dues mes.

La primera té aires de debut i és que m’he apuntat a la meva primera mitja marató en asfalt: la Mitja Marató de Barcelona. Es disputarà el dia 16 de Febrer i m’obligarà a introduir tirades més llargues al pla d’entrenament, cosa que fa temps que vull fer… però la falta de motivació m’ho impedia. La idea és fer sub 1h45′ no sé si és molt agossarat per un debut, però la idea que porto al cap és aquesta (#repte45 onfire)

I la última noticia és la meva inscripció (sóc el 16è que s’inscriu) a la VII Marxa del Montserratí, una “cursa” que estimo molt per varis motius: es fa als voltants de casa en un aparador montserratí fabulòs i que fa cinc anys que no hi participo, les dues primeres edicions, vaig ser-hi com a caminant i ara passo a córrela. L’any passat no vaig poder disputarla per estar amb febre i va córrer l’Albert per mi amb un excel·lent registre. Espero aquest any….mmmmmm…. acostar-me al màxim a les 2h que va fer l’Albert, encara que fent 2h15 ja seria molt feliç! Només una semaneta entre la Mitja i la Marxa, espero que el cos m’aguanti el trote!!

Per acabar aquest “totxo-post” d’avui, m’agradaria ensenyar-vos un vídeo que m’han passat. És un Informe Robinson d’un atleta (ironman) que pateix esclerosi múltiple. El veure’l m’ha transmès una força interna que em diu que tot el que em proposi pot ser posible amb esforç i dedicació.

Vídeo

Anuncis

4 thoughts on “Última semana de l’any… amb novetats!

  1. Ja em diras a quina t’apuntes. Jo de moment m’he apuntat a la de BCN però en vull fer varies més l’any vinent. Aviam com em va en aquest debut, serà complicat perquè només tinc 7 semanes per preparar-la.
    He vist que tu també tens blog, ja l’aniré seguint!

    Una abraçada!

Deixa un comentari

