VI Caminada Collbató: els quatre matats que corren…

Avui un altre cop tocaba matinar, aquest cop el desplaçament era curt però era un dia que sabia que m’ompliria. Feia algo diferent que volia provar feia temps i els 4000 peus de Collbató m’han ofert aquesta oportunitat: 23 km de muntanya amb, segons el meu Garmin, 600 de desnivell positiu. La cita era una caminata popular on, com he sentit varis cops, “sempre hi ha quatre matats que la fan corrents” doncs mira…aquest cop un dels matats he estat jo i l’altre en Jordi Ruiz que s’ha comportat com un campeón pel poc temps que porta corrent.

Degut a lo popular que era, hem arrancat amb el grup dels primers. Quatre + nosaltres dos tancant el grup. Hem passat els primers km amb un ritme àgil, però còmode, per sota de 5. Sobre el 2  hem perdut un dels del grup que ha estat reemplaçat ràpidament per un que venia bastant fort des del darrere. Sobre el 3 passem per la Vinya Nova i amb en Jordi decidim frenar una mica per lo que ens despengem una mica del grup. Queda molt de tros i anar al ritme que anem i a més pujant ens pot jugar una mala passada. A l’avituallament primer, el grup no es para i nosaltres si, ja ho teniem pactat: “Be Calm and Drink Water (my friend)”.

Anem pujant sols per una trialera on en alguns trossos ja hem de caminar. El Jordi és el que tiba, jo darrere seguint els passos. Sobre el km6 arribem al primer control on hi ha la bifurcació de les dues curses agafem la pujada de la cursa llarga i a patir uns km en pujada fins al següent avituallament. Sembla que ja no anem sols, per darrere ens “persegueixen” dos que cada cop s’acosten més.

Sobre el km 8.5 arribem a Can Corral, el segon avituallament. Aquí parem més estona que en l’anterior, per menjar bé i estirar una mica. De fet amb l’aperitiu que ens han montat (sindria, meló, platan, fruits secs de varis tipus, xoriço!!, pà, llonganissa…), tenim dubtes de quedar-nos allí i esperar a que la Laura (dona del Jordi) ens vingui a buscar el cotxe. Veiem que van venint els nostres perseguidors i cinc més, un d’ells no para a l’avituallament i segueix pujant. Decidim arrancar darrere d’ell i el caçem ràpid.

Entrem a una trialera i començem el tram més dur, ens caçen els dos que ens perseguien (un d’ells veí del poble) i anem pujant caminant tot xerrant amb ells. Amb la xerrera ens caçen tres corrent que pel meu gust i per la pendent que hi ha, se l’estan jugant gastant energia tontament. Seguidament apareixen dos més (presentats com a: Patidors) caminant més ràpid que nosaltres i que es distàncien lleugerament. A la primera baixadeta que trobo apreto amb en Jordi per desfer-nos del grup que anem i atrapar als Patidors on formem un petit grup (atrapant també als 3 d’abans) per afrontar la última pujada al Coll del Guirló (km 11).

Segons ens diuen al control  del Guirló, ara toca baixada i anem 7 al grup, nosaltres dos els últims. Vec que el que tenim just davant ens està fent tap i li dic al Jordi que apreti i que em segueixi. La baixada no és lo meu, però reconec que aquesta em va sortir bastant bé. Vaig adelantant a tots, fins a posar-me el primer, de tant en tant em vaig girant i vec que el Jordi, com pot, també va seguint. Les cames em responen i poso una marxa més (arribem a anar a 3:35!) per intentar trencar el grup… ho aconsegueixo i ens quedem dos, amb esperança que sigui el Jordi em giro i no és ell. Freno una mica per esperar-lo i l’altre també vol esperar al seu grup de tres. De mentres ens passen els Patidors que ja no els veurem més fins al final de la Cursa. Arriben just darrere el Jordi i un dels companys de l’altre corredor. El Jordi em diu que no pot seguir el ritme que li entra flato, per lo que reduïm una mica. Quina llàstima! Amb lo lleuger que anava i toca frenar… però bueno… més val ser conservador, que encara queda molt i hem de reservar forçes!

Arribem a un tram del circuit que em costa una mica, vas baixant i de cop et trobes petites pujades, a les baixades bé però a les pujades em fa molt mal l’adductor, isquio i tot el que queda per damunt del genoll de la cama esquerre. Per sort arribem a avituallament del Castell on aprofito per estirar. En aquest avituallament ens trobem amb gent que encara ha de pujar, per lo que anima una mica veure que ho hem fet tan ràpid. Deixem enrere l’avituallament i seguim baixant amb la mateixes sensacions que abans, dolor a la cama esquerre a les baixades i lleugeresa a les baixades, al Jordi curiosament li passa al revés, no pot baixar ràpid i pujant sembla que no li costa. Això crec que ens ajuda a anar esforçant-nos més. Tenim, a més, el grup de dos del davant que els anem atrapant i quan els atrapem sembla que tibin més i quan ens deixen sembla que tibem més nosaltres. Amb això i amb un tio que ens adelanta tot fletxat arribem a l’avituallament del 19,5.

Només queden 3,5 km vaig bé d’energia però sembla que em falla la cama esquerre… quan no es un nap és una col… sortim de l’avituallament per darrere dels altres dos que ens feiem la goma i d’un tercer que venia per darrere. Els atrapem aviat i deixem al tercer (que està bastant vermell) enrere. Passem pel km 21 on els altres dos posen una marxa més. Nosaltres anem a 5:03 i no tenim intenció d’apretar més. Sembla que l’objectiu seu es quedar per davant nostre… igual que dos que venen per darrere que cada cop els tenim més aprop. El nostre objectiu és acabar la cursa corrent i sembla que ho aconseguirem. Seguim al nostre ritme inclús al entrar al poble apretem una miqueta sense voler i anem per sota de 5. Clarament som l’objectiu dels de darrere que ho estan donant tot i s’acosten cada cop més. Finalment arribem a meta els quatre junts ocupant entre la 12 i la 15 posició i amb un temps de 1:23:38, que significa un ritme de 6:15.

Per mi ha estat una gran experiència, m’he atrevit a una distància superior fent un temps i tenint unes sensacions millors de les que m’esperava. El temps ens ha acompanyat molt i el recorregut ens oferia unes panoramiques explèndides de Montserrat i el seu voltant.

Anuncis

Deixa un comentari

