Collbatonina 2013: una passejada pels Peus de Montserrat

Ahir dissabte per la tarda, tocava anar a Collbató a córrer la IV Collbatonina. Una cursa que tenia moltes ganes de participar, entre altres coses, perquè l’any passat no ho vaig poder fer-ho i em vaig quedar amb les ganes. La motivació no em faltava, es una cursa “durilla” amb els primers 7 km pujant sense practicament cap respir, vistes fenomenals de la muntanya màgica i a més, anava amb la bona companyia de’n Jordi (que debutava en curses) i el Fran, batejats ahir per mi com “Miranda Team” (nom del carrer on viuen els dos).

20130922_103723

Molta cara coneguda, i sensacions com si fós el primer dia de classe. De fet, casi ho era, ja que és un dels primers 10.000 de la temporada. Personalment vaig córrer amb molesties als bessons que arrossego des de la Transenyera. Tot i així hi volia participar i vaig decir no forçar i fer una cursa progressiva, de zero a cent.

Arranquem la cursa i de seguida perdo al Jordi i al Fran que van voler començar molt forts. El primer tram és una pujadeta d’uns 500 metres que es puja molt bé perquè anem frescos, tot seguit ja hi ha una baixadeta que ens porta un altre cop a l’Avingunda on començava la Cursa. A partir d’aquí toca pujadeta fins al km7. Trenquem a la dreta pel Carrer Lleida i se’m fa inacabable la pujada, vaig bé de forces i el bessó sembla que no em fa mal. El ritme que intento dur és per sota de 5 i ho aconsegueixo. Passo pel km3 amb 14:14 (misión cumplida de moment). Entrem ja a terra en direcció al cementiri i començo a patir més. No de cor sino de cames, el bessó dret (el tocat) em dóna el primer avís, afluixo una mica i segueixo sense problemes. La idea de fer una cursa amb progressió, sembla que se’n va a norris ara només toca intentar que la progressió no sigui negativa!!!

Fa molta calor i poca ombra i encara queda per l’avituallament!! Tinc la boca molt seca, però només toca pensar en seguir. A l’avituallament, jo i, pel que vec, tothom, agafem aigues com si ens anés la vida. Seguim pujant, ja en direcció a la Vinya Nova per un camí que recordo haver fet per Semana Santa amb en Cucala. En una de les corves i curiosament el punt més proper al Bruc, em trobo el Riera vestit de bomber i picant amb una cassola com si fós un timbal. M’anima a que apreti per fer MMP, però ja és imposible i vaig bastant tocat. Penso que enlloc d’una cassola hauria d’haver agafat una mànega del Parc i ens hagués regat una miqueta… els ànims van ser d’agrair, però haguès agraït més una mica de pluja fresqueta 🙂

Collbatonina2

Seguim pujant i a poc d’arribar a la Vinya Nova, pummm se’m puja el bessó. Oh my God! Paro i me’l poso a lloc, de mentres em va adelantant gent i entre mi penso que encara m’ha passat en una bona zona, amb la pujada pràcticament tota feta. Torno a arrancar i passo pel km7 amb 36:50. Ja havia dit que si feia sub-50 ja era una gran marca per mi. Amb aquell temps al km7 i amb lo del bessó ho vec ja molt complicat. Entrem en baixada, no puc còrrer massa perquè encara me’l noto mig pujat fins que m’adelanta la Jessi. M’anima a seguir-la i m’enganxo a ella. El que no m’han donat les cames, m’ho ha donat el cap. Pugem bastant el ritme fent els dos últims km amb 4:45 i 4:22 acabant inclús amb un sprint final. Finalment passo per meta amb 51:07, un temps molt discret, però he acabat molt content. Anava tocat, no volia forçar i he disfrutat bastant amb els paisatges que ens ha ofert aquest circuit. Que més puc demanar? Llàstima que he hagut de parar pel bessó, sino posiblement hagués aconseguit el sub-50 que era el gran objectiu del dia.

Collbatonina1

Sense temps per recuperar forces, demà aprofitaré el pont de la Mercè per anar-me’n amb en Jordi a fer un Trail pel Puigmal. Demà crònica!

Anuncis

Deixa un comentari

