Pallejà: sinònim de Marca Personal

Pallejà. El nom del poble que dos anys seguits m’ha donat MMP abans de l’estiu!! No us faré patir, avui si! Avui no m’he quedat a les portes, ho he pogut disfrutar i he assolit el primer dels #repte45 i marca personal.

2013-07-07 11.12.25

Avui era un d’aquests dies que m’ho volia pendre amb tranquil·litat. Si ho aconseguia obtindria un bon resultat. Despertador a les 6 per anar tranquil i pam… m’adormo!! Em llevo a les 7 i poc. Segueix sent dora però m’haig d’afanyar més. Dutxa d’aigua freda i esmorzar clàssic de dies de cursa. Surtu a 3/4 de 8, molt sobat. Arranco el cotxe i poso Flaix FM a tota castanya. Pels carrers que passo noto que em miren malament, de cert que la música es deu sentir desde fora del cotxe, però m’és igual! Necessito activar-me!! En plan NengdeCastefa, arribo a Pallejà i aconsegueixo aparcar relativament aprop (no com l’any passat). És dora, sembla que he recuperat el temps perdut. El repertori de Flaix és realment bo, és en plan sessió enllaçant una cançó amb un altre. Estic molt animat, crec que massa i tot. Recullo el dorsal i torno a canviar-me al cotxe. Petem la xerrada amb uns companys d’Olesa que havien aparcat al costat. Recordàvem lo dur que va ser el desert pel que ens van fer passar en la Cursa del Foc… esperem tots que avui no hi hagi el bajón solero que ens va agafar a tots allí.

Encara queda mitja hora. Tinc temps d’escalfar bé. Avui no conec a ningú i trobo a faltar a un dels clàssics d’aquesta cursa, l’Àngel Fernàndez (C.A.Esparreguera) que sempre diu que de les 34 edicions que porta fins ara aquesta cursa, se’n ha perdut ben poques. Espero que es recuperi aviat i podem coincidir en alguna cursa el més aviat posible!!

P7073069

Estem ja apunt per la sortida. Avui, tal i com he fet al cotxe, he decidit dopar-me per fer marca. Sisi, el que sentiu, porto el dopping legal a les orelles. Avui, i després d’un any sense fer-ho, correré amb música. La selecció musical: la carpeta motivadora que tinc preparada sempre. Tal i com he fet al cotxe, me’l poso a un volum una mica alt, m’ha d’ajudar en els moments difícils, no haig de notar dolor (ni calor) avui!!

Comença la Cursa molt puntualment després d’un minut de silenci, que, la veritat, ni m’he enterat. El circuit és el mateix de l’any passat i el recordo bastant bé. Començo bastant llançat i m’haig de frenar, porto l’euforia a sobre amb el musicón i els tres sprints a tope que he fet a l’escalfament. Frenant-me passo per 4.15 el primer km. El segon km és amb lleugera baixada, em freno i intento relaxar-me per aconseguir el ritme que vull dur fins al final. 4.23 el parcial, perfecte!! He de seguir amb aquest nivell d’esforç, puc apretar molt més però em passarà factura.

P7073265

Si el dos era en baixada, el tres pujava, i lo dicho, mantinc el nivell d’esforç, al ser amb pujada em surt a 4.35. Vaig molt bé, com si encara no haguéssim començat. Ens arriba el primer dels habituallaments i una zona on ens ruxen amb una manguera. Entrem als dos km que més m’agraden, passo pel 4 a 4.27. La cosa pinta bé. De cop, em passa un tio fletxat animant a una noia que li corria al darrere. M’adelanten els dos. Si una cosa té Pallejà és que es corre els 5km alhora que els 10km i et passa gent fletxada (sobretot en l’últim km) que més val no fer cas sinò vols passar-te de voltes. La noia va molt petada i es posa a córrer al meu costat. El noi no la para d’animar, és el seu últim km… total, ens atrapa una altre noia. Dedueixo que és la lluita pel tercer lloc femení i jo pel mig. Sobre el 4,5 ve una pujadeta matadora i allà la primera noia (la que porta llebre/animador) aconsegueix distanciar-se de la segona i arribar a meta en tercer lloc!! La lluita femenina m’ha servit per entretenir-me una mica. Passo pel 5 a 22.18, dos segons per sobre que a la Vila Olímpica, però amb molt més energia que allà.

P7073266

Comença la segona part de la Cursa. Començo a estar molt acalorat i em noto més lent. Arribo a l’habituallament on em tiro tota l’aigua per sobre sense beure. 4.45 el 6è km. Estic perdent pistonada!! Km en baixada, on aprofito per intentar recuperar ritme, adelanto a uns quans que van fets caldo. No t’enganxis a ells, penso!! Justament em sona Take over control, sembla que el MP3 és inteligent. Els aconsegueixo passar i guanyar uns metres, però res, estic lent… la calor apreta molt i el parcial queda en 4:49. La cosa comença a pintar malament. El dopping legal no fa efecte, enganxo un parell de cançons innadequades que no em donen ritme. Arriba la pujadeta i ho passo molt malament. M’atrapen corredors que no em puc enganxar a cap. Em plantejo tirar la tovallola, deixar de patir i acabar la cursa trotant, però recordo que és la última oportunitat abans de l’estiu i m’havia promès petar si feia falta!!! Em fixo amb un tio molt alt que m’atrapa, la seva manera de córrer és particular, sembla que vagi donant salts. Intento imitar el seu moviment de Bambi aviam si em dóna algo de ritme. Milloro algo però em se’m carrega massa el tendó d’Aquiles. Passem per un punt 8km, prefereixo no mirar el parcial, el temps que em marca és 36.xx (no recordo les x’s) decideixo no mirar més el rellotge. Donaré el que pugui i ho aconseguiré. Ho haig d’aconseguir. M’he apuntat per aconseguir-ho, coi!

De cop, en el pitjor moment, apareix ella, amb el seus moviments de cadera, la seva veu i els seus cabells fora de control. Com m’agrada, com em motiva, no n’hi ha un altre d’igual… no és la noia d’Olesa, no és la tercera classificada, no és la repartidora d’aigues amb els seus clotets de l’hermosura… cap d’elles. De fet no està present de cos però si d’ànima, el seu ritme em dóna energia, em dóna oxigen als músculs, em surt la motivació que necessitava, l’espiritu de Juanito, tot el que buscava amb el dopping legal està fent efecte. No és un altre que la diva: Shakira!! Un dia explicaré l’efecto Shakira, pot ser massa llarg per avui… però si, té cançons que em dónen molta moral i avui m’ho he tornat a demostrar. Total, quan semblava mort, he resucitat!!

Tinc el Bambi a 50 metres i en res ja l’he atrapat. Arribem a una zona on hi ha un tio amb una manguera, li faig un crit perquè em mulli tota l’esquena, el tío s’hi recrea, tinc molta calor, però entre això i l’efecto Shakira m’han fet tornar a pensar que puc!! Últim habituallament, que passo, amb la dutxada que m’ha fotut el de la manguera he quedat fart d’aigua i les rebutjo. Pujadeta i enfilem la zona més maca del circuit amb gent animant. Passem pel km9, segueixo sense voler mirar el rellotge. Mirar-lo podria ser un bajón definitiu o em podria fer acelerar quan ja no puc més. Ara estic disfrutant de veritat, corro lliure i passant-m’ho bé. Se m’acaba la Shakira i començen les gralles d’Obrint Pas. Lleugera baixada i pujadeta, atrapo a un parell que caminen i m’atrapen dos que pugen com si haguéssin començat. M’enganxo a ells. Última pujadeta i recta de meta. Em passen tres més a la pujada. No puc seguir-los, tampoc vull, no és la meva cursa, estic competint contra mi mateix. Acabem la pujada i ja vec la meta, a 400 metres o potser menys. Ara si, miro crono, vec un 44:xx, el sub-45 no el puc aconseguir (al km7 ja ho he vist clar), però la MMP està allà a tocar, ho tinc fàcil i si m’esforço una mica puc fer sub-46. No tinc forçes per sprintar tants metres, però si per aixecar més les cames, buscar més impuls per anar més ràpid. La meva tècnica normal és molt millorable, però quan m’esforço puc fer-ho bé i corro més ràpid. N’adelanto a un parell, queda molt poc i vec que la meta està més enrere que l’arc d’arribada. Miro el rellotge… 45:56, 45:57, 45:58, 45:59 i 45:59:70!!! M’asseguro que he passat per meta, sisi aquest cop no he fallat, els temps oficials ho marquen: 45:59!!!!

P7073563

Ha estat dur, però ho he aconseguit!! Per fi he vist un 45 a l’arribada, encara que només m’hagi sobrat un segon, ho he aconseguit!! He millorat la marca personal en 21 segons i, el que és més important per mi, he corregut 5:09 minuts més ràpid que l’any anterior.

Amb aquesta cursa donc per finalitzada la temporada… em pendre tota la semana de descans i la semana vinent començaré des de la base la pre-temporada per aconseguir seguir millorant després de l’estiu.

Anuncis

Deixa un comentari

