Amb el Foc no s’hi juga…

Molta calor a la Cursa de la calor per excel·lència: La Cursa del Foc d’Olesa.

L’any passat la vaig seguir com a espectador, es va fer per la tarda, però ja vaig poder comprobar la duresa de la Cursa per la calor que feia! Avui aquest matí m’he aixecat dora, a les 6, i m’he alegrat al veure que el cel estava ennuvolat i feia una mica de fresqueta (evidentment eren les 6 del matí). Les hores han anat passant i a les 10 de fresqueta res… calor, molta calor i de núvols ben pocs. En fi, suposo que és la gràcia de la Cursa del Foc, còrrer el dia de la Revetlla de St.Joan té això…

2013-06-23 13.20.07

Avui era un dia especial, el meu fillol Jan, corria la Cursa de 600 metres que feien abans de la nostre. El pobre era dels més menuts (és de finals del 2007) i li ha tocat competir contra nens del 2004, 2005 i 2006. El que menys, li passava més de dos pams!! Tot i la diferència d’edat i mides, no ha quedat dels últims i ha acabat supercontent, que és el que compta. Segons m’ha dit: “He corregut molt molt perquè m’he cansat moltíssim”. El seu pare li va explicar la estrategia de cursa: “vas a poc a poc i quan vegis el BBVA corres lo màxim que puguis” i el xaval ho ha seguit al peu de la lletra… aviam en quina cursa n’aprenc jo i vaig també de zero a cent.

En fi, mentre feien la canalla feia la Cursa, allà estavem jo i en Plans en un banc de la Rambla canviant-nos, fent exhibicionisme com a ell tant li agrada. No hem arribat sobrats de temps que es diu, i ell s’ha hagut de cruspir els dos entrepans de Nutella al cotxe mentre conduïa… i després es queixava de mal de panxa…

DSCN4176

La cursa no ha començat massa puntual, i amb el sol que fotia no ho he passat massa bé. Avui si que he escollit bé on posar-me a la sortida, no he hagut d’adelantar a gairebé ningú (i tampoc m’han adelantat a mi). He sortit amb l’Arnau (que buscava el sub-43) i al costat de la noia d’Olesa que m’acaba guanyant en cada cursa. Hem sortit molt còmodes, el primer km era en baixada, i no volia tornar-me boig, volia còrrer fàcil i rascar alguns segons perquè després venia la pujada dura. He passat el primer km en 4:03, l’Arnau s’ha vist fort i ha seguit a aquest ritme, jo, com la majoria de la gent, hem baixat un pél, ja que començava la pujada. El km2 era pel polígon, l’he passat a 4:31 i ja notava que tenia just al darrere “la noia d’Olesa”. La pujada ha començat a apretar al km 2,5 i res, a seguir la línea de la carretera i anar tirant. De cames anava perfecte i el ritme no se’m feia farregòs (4:41). Entre el km 3 i 4 ja entravem al poble de nou, com anava rodejat de “la noia d’Olesa” i algún colega seu del CAO, la gent quan passavem s’esmeraven a animar(-los) i ens donava moral de rebot als demés.

IMG_7928 (1)

Arribem al km 4 amb 4:39, estava molt bé de forces i allà si que em trobo en Josep, avi de’n Jan, que em reconeix i em dóna ànims. Per fi algú que m’anima a mi i no als altres dos que porto enganxats!! Entre el 4 i el 5 perdo una mica el ritme al voltejar la plaça de les Fonts, enlloc de seguir el carrer recte ens fan fer una semicircunsferència. Seguim pel carrer Argelines on ja desitjo veure l’avituallament!! No tarda en arribar just quan passem pel km5 en 22:40, a dos segons d’obtenir el meu millor parcial, una llàstima!! Comença una baixadeta, on ens anem creuant amb els primers classificats, mare meva com pugen!! Avui pel que sembla hi havia nivell, en Dani, guanyador de les últimes edicions de la Cursa d’Esparreguera va el 5 o 6, així que imagineu-vos els de davant seu com anaven!!

IMG_7930

A la baixadeta segueixo amb “la noia d’Olesa” que li diuen que va 5à i la de davant no està massa lluny. Passem el km 6 en 4:41 i entrem al desert!! Una zona industrial sense cap industria, tot de solars buits on feia una calor impressionant. Amenitzo el primer tram mirant els corredors que ens anem creuant. Vec en Rafa i just darrere l’Albert, els hi donc ànims. Pel que dedueixo l’Albert està tornant a fer una gran Cursa. Passo pel km 7 a 4:48 i estic molt reventat, “la noia d’Olesa” i el grup que anàvem se’m escapen i no tinc forces per seguir-los. M’han faltat dos plats de pasta aquests últims dies, penso. El trobar-me malament i tal, ha fet que no mengès lo que requereix una Cursa. Tiro com puc esperant que algú m’adelanti per enganxar-me a ell, però no apareix aquest algú… se’m fa etern aquest km, intento distreure’m veure la gent que ens anem creuant, aquest cop els més lents. De cop, pujadeta que se’m fa dura, tot i així adelanto a dos que van pitjor que jo, per fi em sona el km8 en el Garmin, miro i 5:05… ufff! encara! pensava que aniria molt més lent. Vaig bastant ofegat. Per fi m’adelanten dos i m’enganxo a ells. Ara toquen unes ziga-zagues que no em deixen agafar de nou ritme. Passem el 9 amb 5:04 (42:18). Faig càlculs mentals, de fet no cal fer-ne gaires per veure que és imposible baixar de 45 i 46 així que toca apretar les dents per no anar als 47!! Deixo enrere als dos que anavem, que, per cert, un d’ells m’ha donat aigua en el tram que anàvem junts. Davant tinc un grupet de tres, ja començo a arrancar fort, es tot recte, atrapo els tres amb molta facilitat. Calculo que queden uns 600 metres, penso… quan passis pel costat del nen de la gorra vermella que anima començes a sprintar per caçar a tres més que van per davant. Resulta que el nen no era altre que el Jan que ha pogut veure com jo també apretava al final com ho ha fet ell.

He corregut tot el que he pogut, segons el Garmin he arribat a la punta de 21,2 km/h (2,50 min/km). Com costava arribar a l’arc!! Quatre corredors més davant!! Tres els aconsegueixo adelantar a l’sprint i el 4t se’m resisteix!!

DSCN4191

Arribo a meta molt just de forces i deixant-me caure en els últims deu metres. L’últim km em surt a 4:27 (tenia la sensació que l’havia fet molt més ràpid) i acabo amb un temps final de 46:45. Potser és mal temps, però acabo content per varis motius: en primer lloc, el circuit era durillu, em surten 110 de desnivell; fotia una calda horrible i tothom sap que sóc un home de fred i odi etern a la calor; he passat la semana malalt i últim… m’ha semblat que m’arrossegava en dos dels km quan he fet un parcial de 5:05 i 5:04 (temps sub-51), fa pocs mesos seria un tiempazo de parcials i ara els trobo dolentíssims!!

DSCN4195

Quatre curses seguides fent entre 46:20 i 46:45… semblo estancat dins d’aquesta gàvia i el sub-45 abans d’arribar a l’estiu sembla impossible. Tot i així, la semana vinent toca petar-ho a la Cursa de la Vila Olímpica, allà toca fer marca personal si o si!!!!!

Al arribar a casa, m’he sorprès al veure lo que marcava la bàscula: 69 kg!!! Anda que no feia anys que no baixava dels 70!! En l’últim any he baixat 7 kg i, lo més important, em trobo la mar de bé!! Per celebrar-ho, un dels meus dolços preferits: una Sara!!!

2013-06-23 14.45.32

Anuncis

One thought on “Amb el Foc no s’hi juga…

  1. Retroenllaç: Pallejà: sinònim de Marca Personal | De zero a cent

Deixa un comentari

