Un pas enrere… ¿son dos endavant?

Ahir no havia de ser el dia i no ho va ser. La veritat és que, com vaig dir, era molt difícil que aconseguís el sub-45, no hi ha excuses, simplement no estava preparat. El que si que estava preparat i no vaig assolir, és el sub-46 i marca personal. Em vaig quedar a 10 segons d’ella, tampoc la vaig lluitar i vaig patir, em va fallar el cap i em van faltar collons (així de clar). Vaig punxar d’hora i no vaig ser capaç de tornar a agafar el ritme, de remuntar i acabar eufòric una cursa especial de les que tindré marcades al calendari mentre sigui Running. Després de la negativa introducció d’avui, començem la crònica!!

Córrer una cursa de nit, fa que tot el que facis durant el dia ho facis pensant amb la Cursa. Esmorzar, dinar, brenar… amb ingredients addients per tenir força suficient. Migdiada, obligatoria ahir, que em vaig llevar d’hora amb males sensacions i la migdiada em va posar a to. Anem a Igualada sobre les 7. Avui és un dia especial, apart de córrer amb l’Albert, debutarà en un 10.000 i tal i com vaig fer-ho jo l’any passar, en Raül. Em fa gràcia, perquè té els mateixos dubtes que tenia jo fa un any. El que ell no sap (o no es creu) és que està molt més preparat del que estava jo. Ha entrenat bé, s’ha deixat apretar les semanes abans i inclús ha fet tapering (sense adonar-se’n) aquesta última semana.

Arribem a Igualada, bon ambient, és el que té aquesta Cursa. Molta gent, botigues obertes fins a mitja nit amb descomptes (vaig aprofitar per comprar-me mitgetes compresives), activitats per nens i concert al acabar la Cursa. Recollim dorsals i anem a veure el Barça al Loft. Començo (mentida!! ja ho estavaaaa!!) a estar nervios. M’intento tranquilitzar menjant cacauets. Ens trobem més tard amb el Fabi i la Jessi, que també correran. Anem al cotxe a canviar-nos i a escalfar.

IMG-20130602-WA0000

Comença la cursa amb molt de retràs, uns 20 minuts. És el primer cop que vec els corredors xiulant a la organització (entre ells m’incloc, vem estar desinformats i ens estàvem tots refredant. L’organització, que amb tot lo demés ha estat impecable, s’ha disculpat avui explicant que en la volta de reconeixement el públic va invadir la zona que haviem de córrer i va costar posar-los a lloc.

Estàvem a la sortida, aquest cop m’havia assegurat no estar massa enrere, però no vaig estar lo suficientment endavant!! Total… quan va sonar el tret de sortida, vaig haver d’esquivar a varia gent durant els primers 500 metres. Allà em vaig posar al carril-bici i ja ens vem anar agrupant per temps. El primer km consistia en baixar pel Passeig,  ho vaig fer molt còmode tot i haver d’esquivar a xicanes-mobiles (4:09). Segon km pujàvem per la Soledat fins l’Escola d’Enginyeria, aquest tram el vaig córrer amb el presentador de TV3 Xavier Bonastre, vem fer-ho amb 4:18… els km 3 i 4 éren zigazagues pel centre d’Igualada on hi havia molt ambient i grups d’animació. L’objectiu ja era anar a ritme proper a 4:30, ja que en els dos primers km ja vaig guanyar marge. Em van sortir a 4:28 i 4:26, bons temps, tenint en compte que em costa molt mantenir la velocitat amb tanta corva tancada com havia.

5548_616085688416795_839014753_n

A partir d’aquí em vaig començar a trobar molt malament, de cames anava sobrat, de pulsacions anava bé, però em feia molt mal la part superior del pulmó dret. Vaig anar tirant esperant aviam si amb l’avituallament em passava, vaig fer aquest km en 4:56, el pitjor temps de la nit. Amb això arribava a l’equador de la Cursa amb 22.44, tot el que havia guanyat en els primers 4 km ho havia perdut en el cinquè… l’avituallament i la baixada del sisè km em van fer empitjorar, cada cop em feia més mal i em costava més de respirar, vaig baixar el ritme i em va passar moltíssima gent, entre ells la Jessi. Ni vaig intentar enganxar-me a ella, volia recuperar-me i seguir al ritme que anava abans. Em vaig menjar molt el coco, veient que el km amb més baixada no el vaig aprofitar i vaig acabar-lo en 4:54 quan l’havia de fer mínim mig minut més ràpid!! Quedava encara cursa, però no vaig ser capaç de lluitar per tornar al ritme que havia de córrer. Segurament l’inconscient em deia que no aconseguiria el repte, havia de córrer massa. Total, els km 7,8,9 a 4:54, 4:51 i 4:55, disfrutant del gran ambient que hi havia pel centre. Corrent demanant l’hora. Ja en tenia prou, el meu cap no em deixava esforçar-me per intentar res. Arribem a l’últim km, portava fent molt mals km i ara por mis huevos que no deixo que em passi ningú. Se m’acosten dos corredors amb la samarreta de l’estelada i m’enganxo a ells. La noia no pot ni parlar i el noi la va animant i donant instruccions. Els 500 m primers metres són de pujadeta dura per Sta.Carolina. Ho passo fenomenal, vaig molt bé de cames, els deixo una mica enrere. Enfilo el Passeig, baixant per Ódena (carrer que em dóna molta energia) i entro a la Plaça Cal Font. Fent aquests últims 500 metres a tope, intentant acabar la cursa amb bones sensacions. Els faig a 4:00 clavats, adelantant a uns quans corredors que m’havien passat al penúltim km i arribant a meta amb 46:30.

A l’arribada em trobo ràpid amb en Plans i la Jessi. El Plans, com ja preveiem tots menys ell, es va sortir, 38:26, marca personal, està en un gran estat de gràcia, cada semana s’està superant. M’alegro per ell. La Jessi va fer sub-45 i avui diumenge doblava a un altre Cursa a Martorell (olé ella!). En Raül i en Fabi van arribar practicament plegats. El Raül en el seu debut va fer sub-54, un bon resultat per no haver corregut mai aquesta distància de forma continuada i a més, fent els 5 segons km més ràpids que els primers. Els entrenos per desnivells que em fet conjuntament sembla que han fet el seu efecte. El Fabi, volia fer sub-50 i es va quedar en 54:14, no es mal resultat tenint en compte que medeix 2,02 m i el seu esport no és córrer, sinò el bàsquet.

La veritat que vaig acabar una mica decebut per la cursa, acabant amb la sensació que podia haver fet molt més i que, tot lo bé que havia entrenat no es va traslladar a la Cursa com s’havia de fer. Un pas enrere que en les següents semanes veurem si es transforma amb dos passos endavant. Lluitarem perquè sigui així!!!

Anuncis

Deixa un comentari

