Reptes i motivació

Ja fa dies que no escric i no per falta de ganes ni de coses per explicar… però avui toca!! Avui parlaré d’un dels temes més importants per mi, tant en el Running, com a la vida: els reptes i la motivació.

Dia 1 de Gener de 2013. Cap d’Any. Pis de’n Climent. Sona el timbre (això es fals perquè el timbre no funciona) i apareix l’Albert per la porta, fent el gest de l’Usain Bolt. Sense que parli ja deduïm el que va passar: sub-40. Si senyor!! Entre l’emoció d’estrenar un any nou i la de la bona noticia el repto a guanyar-lo a la pròxima Cursa dels Nassos. Tots els presents sabem (m’incloc) que es (gairebé) imposible. Si féssim una enquesta a 100 persones, crec que totes apostarien per ell. Si la féssim a 10.000 potser aconseguiria algún vot d’algún motivat (no tinc iaia, aviso). En fi, el repte està sobre la taula, aconseguir-lo o no és el de menys, treballar-lo i lluitar-lo és el que em motiva. [Repte –> Motivació]

Dia 10 de Març de 2013. Després de córrer la Cursa de Vilanova del Camí, descobreixo un dels blogs que més m’agrada llegir, segurament perquè el sento molt més proper que els altres: Córrer, el repte dels 45″. És el Blog d’una corredora on té el repte de fer un hattrick amb els 45″. 45″ en els 10k, 1:45 a la Mitja i 3:45 a la Marató. Sense pensar-ho, m’afageixo al repte!! Penso que està ben buscat i, en definitiva també és un repte que, per dificultat, el podria agafar com a propi. Potser un dels meus defectes és que sóc un planificador nat. No m’agrada improvitzar, l’abstracció d’improvitzar em fa no dominar la situació. Per tant, no em queda un altre que posar-li data a les fites. No vull pensar en mitjes ni maratons, ara toca gaudir del que em toca, pas a pas, de zero a cent, per tant, m’obligo a no posar data als dos últims reptes, només el poso al primer: al d’aconseguir baixar dels 45″ als 10.000. La data és fixe i clara: abans de l’estiu. [Repte –> Motivació]. Toca posar-se mans a la obra. En aquella data no havia baixat mai oficialment de 50 minuts, així que en menys de 4 mesos toca baixar 6 minuts, serà posible?? Passen els mesos i aconsegueixo un 46.20 a St.Joan de Vilatorrada i 46.40 al complicat circuit d’Esparreguera, sembla que vaig per bon camí, però haig de baixar encara molt per assolir l’objectiu. Em plantejo tres match balls: Igualada, Olesa i Pallejà. Tres oportunitats per aconseguir el premi, el primer dels reptes 45 de l’Ariadna.

Perquè tant de rotllo? Doncs perquè estem a dimarts i només queden cinc dies per disputar el primer match ball: La Igualada Urban Running Night Show, cursa on l’any passat, en la seva primera edició, em va fer debutar en el món del Running. Aquesta cursa és, la de les tres, la que em suma més factors a favor, però amb un handicap molt important: és la que arriba abans! Just a la meitat del plà d’entrenament que estic seguint per arribar a Juny a tope! He hagut d’intercalar una semana de tapering al mig del pla per no arribar massa desgastat a Igualada.

El repte és aprop i amb ell augmenta el nivell de motivació. Un exemple el podem trobar en l’entrenament d’ahir, on vaig començar la semana amb un 6×1000, amb 2:30 minuts de descans entre sèrie, completant els 6 km més ràpids de la meva vida: 25:01 (4:15 + 4:17 + 4:14 + 4:15 + 4:10 + 3:48), els temps demostren que el nivell de motivació és alt. Sobretot amb la última sèrie que vaig decidir donar-ho tot, per si a Igualada havia de fer un sobreesforç a l’últim km, que el meu cos sapiguès de qué es tracta. No recordo l’últim cop que vaig arribar a casa caminant després d’un entrenament, ahir hi vaig tornar: senyal que vaig treballar bé.

Dissabte a la nit ens veiem a Igualada!!

Anuncis

Deixa un comentari

