Volta per les Agulles i els Frares Encantats

Ahir tocava sortir amb en Jordi i l’Edu a estirar una mica les cames per muntanya. La proposta aprobada des de feia un mes era d’anar aprop de Vic. Dos canvis en la última semana fan que perdem el company Edu (el tio s’ha de concentrar per la Cursa de Bombers) i que canviem la ruta que anàvem a fer per una a Montserrat. Avui em tocava jugar a casa, encara que la cara que hem fet de la muntanya era inèdita per mi.

Quedem a quarts de nou a Esparreguera. A un punt a 1 km de casa, que em permet sumar el primer km del dia (en pujada). Em trobo amb en Jordi i anem cap a Can Massana, que és on començarà la ruta d’avui.

Pocs cotxes i poca gent encara, son els que ens trobem al normalment massificat pàrquing del Coll. Abans de començar discutim quin camí agafar, los inicios son complicados diuen, en Jordi, ben aconsellat per son pare, diu de començar pel GR en direcció al Refugi de’n Vicenç Barvé, jo, aconsellat per un track de wikiloc, prefereixo pendre el camí que va cap al Bruc i després incorporar-nos al camí. Finalment optem per la primera opció.

No portem ni 10 minuts que ja ens trobem el primer mirador que ens ofereix un tast del que serà avui la ruta: un menú de vistes espectaculars. Haig d’apendre a fer panoràmiques amb la càmara!

Seguim pel camí en direcció al Refugi de Vicenç Barvé. El camí ens fa passar per un bosc d’alzines i passem per la base del Serrat de les Agulles. Aturem el pas perquè arribem al Pas de la Portella on, per pujar-lo, hem d’utilitzar mans i peus. Ajudem a un home d’Olesa que s’ha quedat trabat a la pujada, i, quan arribem a dalt. Podem veure, a 3 o 4 metres, com dos isards ens estàven observant i salten per sobre del pas que estàvem pujant. Quina agilitat tenen aquestes bèsties!! Seguim caminant en pujada i amb terreny rocòs observant les Agulles:

En poca estona arribem al Refugi de Vicenç Barvé, primer objectiu de la sortida complert. Sense perdre massa el temps tornem al camí. Avui m’està costant més de lo normal, no sé si es que el Jordi apreta massa, que estic desgastat després de tota la semana o el mini-encostipat que porto m’està fent la guitza, en fi… crec que és una mica de tot. Seguim trotant pel Pas del Príncep, una zona boscosa ideals per viure-hi si ets un senglar, fins a arribar al Coll del Port, l’extrem més allunyat que farem avui. A partir d’aquí comença la baixada, per un camí molt xul·lo, tenint per una banda unes vistes esplèndides del Bages i el nord del païs i per l’altre els imponents Frares Encantats.

Ens aturem molts cops a observar el paisatge i tirar fotos. La nostre sortida de running s’ha convertit en un seguit d’arrancades i parades contemplant i gaudint del fabulòs paisatge que tenim al davant. Fer esport és això, apart de suar, poder contactar i gaudir de l’entorn. En una de les parades podem veure precisament els tres cims que hem fet amb en Jordi: al fons el Matagalls, semitapat pel Montcau i la Mola. Seguim pel camí encantats amb els Frares Encantats, i no m’extranya, mireu quines vistes tenim:

Al Jordi se li enlluernaven els ulls al veure la Roca Foradada. Amb lo xul·la que era la ruta, la Foradada seria la cirereta del pastís de la sortida, per lo que vem decidir pujar-hi. Amb el màrqueting que ha fet l’Alexander Polli de ben segur que serà una de les rutes estrella d’aquests mesos.

Vem seguir pel GR acostant-nos-hi… i anàvem tant encantats mirant tot el que ens envoltava que ens vem passar la Foradada!! Vem recular una mica i vem agafar un caminet que et portava a ella. Un altre cop vem tenir que utilitzar mans i peus per ascendir-hi. Tot i així, val molt la pena acostar-s’hi i apreciar el paisatge des d’allí.

Acabem la sortida asseguts al Celler de la Guardia devorant unes costelles de xai i unes mongetes. Comentem la jugada i coincidim que ens ha semblat al·lucinant aquesta vessant de Montserrat que no coneixiem. Als dos ens ha semblat una ruta curta, això vol dir que ens ho hem passat bé i la hem pogut disfrutar. Quan una cosa se’t fa llarga… ja se sap. En resum: una ruta excel·lent, molt recomanable i que de ben segur que repetiré.