Córrer o morir

Kiss or kill. Besa la glòria o mor en intentar-ho. Perdre és morir, guanyar és sentir. La lluita és el que diferencia una victòria, un vencedor… no, no m’he tornat boig! només estava llegint la contraportada de l’últim llibre que m’he llegit: Córrer o morir d’en Kilian Jornet.

A casa meva som uns clàssics i ens agrada seguir les tradicions, tant, que des de fa alguns anys, el meu padrí Tobal va omplir acertadament el buit que va deixar no regalar-me la mona per regalar-me algun llibre que li semblès interessant. Aquest any, arrossegat pel seu amor a l’esport i el meu enganche al running, va decidir classificar per la final els llibres de’n Kilian i de’n Ajram. De forma intel·ligent va descartar l’Ajram. No tenia sentit l’any anterior regalar un llibre on resaltava els valors de l’orient que hem anat perdent la gent d’occident, i, aquest any, regalar un llibre d’una persona que viu gràcies a la especulació… ja he dit abans que érem uns clàssics. Som dels que ens agrada suar per guanyar-nos el pa, ja que des de ben petits ningú ens ha regalat res. Per tant, en llibre guanyador ha estat Córrer o morir de Kilian Jornet

En fi, em deixo de rotllos i vaig a comentar el que m’ha semblat el llibre. De forma general el valoro molt positivament, sóc un lector manso i una proba de que m’hagi semblat interessant és que me’l he llegit molt ràpid (tot i tenint que estudiar molt pel mig). El llibre és de fàcil lectura i, segurament, la entesa és molt diferent per qui coneix el personatge o no i qui practica l’esport o no. Com m’encasillo dins del grup que coneixo el personatge i practico l’esport, puc dir que m’ha semblat que té molts alts i baixos (justament com els reptes que s’imposa el protagonista). Comença de forma espectacular amb el manifest de l’skyrunner, fa una mica de por si t’ho prens en serio, però és una introducció boníssima on, sense fer-ho, presenta el personatge i a què es dedica. Amb un començament així el llibre prometía i molt, però… per mi, he trobat molt baixos els moments que parla del que fa, ho presenta de forma fàcil que sembla que estigui fardant. Tots sabem el què fa i, pel seu físic, esforç i temps que li dedica, sembla massa fàcil els reptes que es planteja! On molt poca gent a la història, els podria desenvolupar com ell. En canvi, apareix amb moments molt alts quan expressa el que pensa. Segurament al ser un llibre que escriu un personatge que conec, és el que esperava, saber que passa pel cap a un tio que es pot passar un dia sencer corrent, quan a vegades jo al km8 d’una cursa de 10km ja no sé el què pensar per arribar sencer a la meta!! Un exemple dels millors moments és el que explica el que sent abans de començar una cursa. Està explicat de forma excel·lent i et provoca (almenys a mi) ganes de deixar de llegir, calçar-se les vambes i sortir a campar de forma desesperada, anant en compte i tocant de peus a terra perquè no ets Kilian Jornet, ni et dediques a lo que ell es dedica, ni tens el físic tant preparat…

En fi, canviant de terç. Aprofitant que vaig estar malalt la semana pasada me la vaig pendre de descans perquè els músculs és recuperéssin. Aquesta semana he tornat a arrancar per intentar trobar un pic de forma per la cursa local (5 de maig) i les curses del juny. Aviam si en alguna aconsegueixo el somni de baixar de 45… estic més lluny que aprop, però, com he dit abans: mai ningú m’ha regalat res i m’agrada suar per aconseguir els objectius.

 

Anuncis

6 thoughts on “Córrer o morir

  1. Doncs a suar i ja arribarà el sub45′, diafruta del camí x fer-ho ;). Jo n he llegit el del Killian però esti llegint Nacidos para correr i val la pena, x si t has kdt amb ganes de més.
    Salut i km!!!

Deixa un comentari

