Crònica d’una MMP anunciada

Avui era el dia per fer-ho. Tots els astres estàven alineats i només faltava jo per introduir la pilota dins de la porteria. He estat entrenant bé. Temperatura fresqueta. Uns 500 participats on començàvem amb una llarga recta i no hi ha hagut taps. Circuit planet (+36 de desnivell total). Culls llebres ideals. Moral alta i cos descansat. L’únic inconvenient que he notat a l’escalfament són punxades constants a l’abductor, grgrgr. En fi… tot estava apunt per batre la meva marca personal. Des de desembre que està aparcada en 49.41. És cert que des de llavors que no corro cap 10.000 en ruta, Vilanova va ser un mixte, Maratest van ser 15 km i la Reis Race m’ho vaig pendre més com un Fartlek que no com una cursa. L’objectiu clar era aquest, però anava tant confiat que ho aconseguiria que m’havia posat el llistó una mica més alt, ja li vaig comentar en secret a l’Albert i amb la boca petita: vaig a per 48.30!!

Arribo una hora abans a Sant Joan. És la primera edició de la Cursa i ha estat força ben organtizada. Parkings de sobres. Vestidors propers a la sortida. Forçes voluntaris a banda i banda repartint aigues. Una bossa de corredor digne (amb samarreta sense mànigues! per fi algú fa algo diferent i útil). Sessió de breafing a la sortida. Servei de fisioteràpia a l’arribada… és el tercer cop que estreno una cursa i la veritat és que trobo que al ser la primera edició l’organització posa un esforç extra per deixar bon sabor de boca per propers anys.

Com he arribat amb el temps de sobres, he fet un bon escalfament, tant, que no notava els 3 graus que marcaven el meu cotxe. He decidit anar amb màniga curta i, he acertat. Sort que no m’he posat tirants, que llavors si que hagués agafat fred. A l’escalfament he notat punxades a l’abductor esquerre (en teoria el que tenia que fer mal era el dret) i m’he hagut de posar Fisiocream i estirar-lo bé, fins al final de la cursa no he tornat a notar dolor.

_DSC1139

Ha començat la cursa puntualment a les 10.00h, al saber que era plana ni m’he mirat el circuit, i m’ha sorprès les dues rectes llargues que componien cada volta, cadascuna d’elles era gairebé de 2,5 km. En els primers km, he aconseguit uns parcials molt regulars 4.29 4.32 i 4.31 donant-me bastant de marge per l’objectiu de MMP. Arribem fins al polígon de la Pirelli, a prop del Nou Congost, aquesta girada m’ha fet perdre una mica de ritme i veia com em despenjava una mica del grupillu que anavem, que, segurament tots buscàven el sub-45. El parcial m’ha sortit a 4.40. Tenia el grup just davant, però la intenció no era forçar-me per agrupar-me de nou, no era el meu objectiu de la cursa. El km 4 m’ha costat moltíssim, i desitjava arribar al 5.000 per intentar recuperar energia amb l’avituallament, aquest parcial l’he fet 4.49 completant els primers 5k en 22.38 (récord en primer parcial). El grupillu sub-45 se’m escapava definitivament i m’ha començat a adelantar alguna gent. 4.48 en el sisè km. El ritme que portava estava per sota objectiu per tant, l’he intentant mantenir. Arribem de nou al malvat gir del Polígon fent el pitjor parcial (4.51). Quedaven 3 km tot rectes, començant amb pujadeta. A la pujada he aconseguit atrapar alguns corredors (algún del grup sub-45 que havia petat) i he mantingut el ritme cómodament (4.48). Érem al km8 quan un grup que duia per darrere ha començat a apretar. Al passar-me he intentar seguir-los, però era un sobreesforç, tal i com estava corrent no podia demanar-li més al meu cos. Faig el km a 4.48 per tercer cop en la cursa. Queda un km i no sabia sobre quin temps estava corrent, sabia que seria Marca Personal, però res més… em costa moltíssim, vaig bastant petat i corrent sol. De cop sento passos per darrere, sembla que és un corredor del poble perquè tot el públic l’anima “Vamos Troncho!!”, “Troncho, que queda poco!!”, m’agafa un petit atac de riure per l’apodo del tio. Total que el Troncho, emputxat pel públic m’adelanta. Estic fet caldo, queden uns 400 metres i m’enganxo a ell. S’està acabant, ens queda un gir a l’esquerra i ja som a meta. Fem el gir i vec el rellotge de meta on hi surt 46:xx, uffffff… no m’ho creia, de l’alegria faig un sprint que passo a en Troncho i a dos més, acabant en 46.20!!

_DSC1433

He patit però he aconseguit un temps que no m’esperava 46.20 més aprop del 44:59 que del 49:59, així que a partir d’ara toca apretar i intentar abans de l’estiu ser sub-45… m’arrepentiré del que acabo d’escriure!

A part de la marca personal, he vist que he batut altres freakie-récords personals:

  • Marca personal: 46:20 (Cursa Barcelonista St.Joan de Vilatorrada 2013)
  • Millor primer parcial: 22:38 (Cursa Barcelonista St.Joan de Vilatorrada 2013)
  • Millor segon parcial: 23:42 (Cursa Barcelonista St.Joan de Vilatorrada 2013)
  • Cursa més plana: +36 (Cursa Barcelonista St.Joan de Vilatorrada 2013)
  • Cursa amb ritme mig més ràpid: 4.38 min/km (Cursa Barcelonista St.Joan de Vilatorrada 2013)
Anuncis

2 thoughts on “Crònica d’una MMP anunciada

Deixa un comentari

