Enboirada ruta Collformic – San Segismón – Matagalls – Collformic

Boira, Matinar, Perdre’ns, Tetric, Pissarra, Home calvo que casi es mor, Truita de tonyina serien, en resum, les paraules clau de la sortida que hem fet avui amb en Jordi i l’Edu pel Montseny.

Quedem a les 8.30 del matí a Aiguafreda, per tant, ha tocat matinar per arribar-hi a l’hora. Allà pujem tots en un cotxe i anem cap a Collformic on començarem el trail d’avui. No fa fred, però com no me’n fio massa decideixo anar amb malla llarga (finalment m’ha salvat les cames dels esbarzers). Les previsions meteoròliques de’n Jordi eren de sol, per lo que l’Edu s’ha endut inclús la crema solar, però no ha estat així, els núvols i la boira ens han acompanyat en tot el camí.

Començem trotant al Pàrquing del Restaurant de Collformic, per un camí en pujada que queda a l’esquerra del camí típic (GR-2), que serà el que agafarem per baixar. Camí ample i en pujada, un na fent en curves on a la nostre esquerre tenim unes vistes maravelloses de tota aquella zona.

Arribem a un punt on hi ha un creuament de camins, un que segueix pujant i un que baixa… la intuició de’n Jordi és la de baixar per anar a buscar un sender proper que ens porti a Sant Segimón. Ens equivoquem. Ens hem perdut per primer cop… tocarà pujar de nou la baixada que hem fet i triar l’altre camí. Estem frescos i no importa. Hem vingut a fer km i a gaudir del paisatge. Traspassem un prat on trobem les primeres vaques. Baixem per un desdibuixat camí torçatormells per perdre’ns per segon cop… estem davant de la Font Clareta i mentre en Jordi mira el mapa, aprofito per observar la Font. Sembla que em ve d’herència materna que cada cop que vec una font a la muntanya, tingui una atracció per anar a mirar si surt aigua… la diferència amb ma mare és que ella treia el seu gotet plegable del bolso i ens feia beure aigua, i jo, que no m’en fio, només l’utilitzo per refrescar-me.

Un cop trobats, seguim per entremig d’una fageda. Un paisatge molt maco i agradable, i al ser planer amb tendència a baixar ens el fa disfrutar molt més. Un cop passat aquest bosquet, traspassem un rierol per començar a pujar pel camí que ens durà a Sant Segismón. Sóc tan sapastre que em rellisca el peu i em queda tota la bamba i el mitjó inundat, sort que només hi havia mig pam d’aigua!

Seguim pujant uns quants km per un camí privat mentre discutim la diferència de vegetació entre aquella zona del Montseny, la Mola i Montserrat. Veiem que hi ha molta pissarra.

Passem per algunes fonts i ens creuem amb un altre grup que està esmorzant en una creu que hi ha al mig del camí. Passada la gent començem a veure que el paisatge és converteix en més tètric i si, per fi, podem veure Sant Segimón, un monestir on se’n expliquen contes per no dormir.

El camí es talla per les 0bres que estan fent al monestir (la llicència es de fa 3 anys, així que segurament les hauran deixat a mitges). Mirem per on salvar la valla i decidim pujar un tram per un caminet que ens imaginem… i… com no… ens tornem a perdre.

Amb la pèrdua trobo una panoràmica molt bona on ens parem a fer-nos unes fotos:

Finalment, i després de jugar-me el físic pujant i relliscant per unes roques i travesssant esbarzers (com he trobat a faltar dur texans) aconseguim arribar a Sant Miquel dels Barretons, una petita capella construida al mig del no res. A partir d’aquí ja començem a intuir que tindrem una companya que ens seguirà el resto de camí: la boira.

Canviem completament de terreny, passem d’un terreny rocòs a un terreny amb herva seca i boira… cada cop més boira. Anem pujant, i perdent cada cop més camp de visió. La boira ens fa viure episodis èpics, com es pot veure a la foto, sortint l’Edu corrent del mig de la boira.

Després d’una estoneta en pujada constant, ens incorporem a un nou camí a la nostre esquerre i ja només ens queda la part final. No veiem el cim però intuïm que està aprop. Finalment aconseguim veure, amb dificultat, la creu que corona el Matagalls (1.697 m). Apretem una mica el pas, només queden uns metres i ja hi serem. Començem a apreciar que no estarem sols a dalt, sinò que hi ha força gent, tots reposant i esmorzant i enfadats amb la boira que no ens ha deixat gaudir del paisatge que envolta el Matagalls.

Aquest cop m’he quedat sense sentir una de les classes magistrals de geografia de’n Jordi, a l’únic que podem jugar aquest cop és a desxifrar els dibuixos de la rosa dels vents que hi ha cim. Em sembla que ens hem quedat a un 50% d’acertar tots els icones: hem de millorar-ho pel proper cop!

63007_467381163335866_476799963_n

Un platan i un tragu d’Acuarius per recuperar energia i cap aball. Ja hem fet el gruix del circuit, portem uns 11 km i ens en queden 4 i de baixada.

La baixada, contrariament a sempre, la disfruto molt. Començem per terreny semi-rocòs envalant-me, però controlant de no posar malament els peus. Seguidament ja entrem en un tram de camí on, anem fent slaloms entre els arbres com si uns esquiadors fóssim, això ens ajuda a no sobreaccelerar-nos i a evitar sobrecarregar els genolls. Passem per un pla que el Jordi l’anomena “pla del meteorit” i en 10 minutets més ja som al restaurant de Collformic on hem començat i acabarem la ruta d’avui.

Molt bona experiència al Matagalls, que feia uns 15 anys que no hi anava. Ha valgut la pena llevar-se dora un dissabte i disfrutar d’aquests 15 km amb la companyia de l’Edu i en Jordi que, últimament no ens veiem tant com m’agradaria. Acabem al restaurant fent una mica de tiberi, pa torrat amb tomàquet i una truita de tonyina és el meu menú.

Per la tarda, zero agulletes, zero senyals de guerra, zero dolors: estic perfecte i amb ganes de noves aventures!

One thought on “Enboirada ruta Collformic – San Segismón – Matagalls – Collformic