Bones sensacions i seguim millorant (50.42)

Mitja hora abans que soni el despertador se’m obren els ulls. Miro l’hora i somric, és una senyal de que he descansat bé i que avui pot ser el dia (malgrat la dificultat de la cursa) que digui adéu a veure un 5x.xx al crono. Al aixecar-me i posar-me els mitjons me’n adonc que no… quin mal em fa l’abductor!!… en fi… sembla que ahir fent progressions vaig apretar massa i ara em torno a recentir de la ferida de guerra de la Maratest.

Avui tocava anar a Vilanova del Camí a participar en la seva 19a Cursa Popular. Ha estat un dia especial perquè és l’aniversari de l’Albert, i, després de suspendre’s el duatló de St.Joan de les Abadesses, ha decidit venir a fer aquest 10 km amb mi. Els dos voliem fer una bona marca com a regal d’aniversari, encara que, hem sigut massa ambiciosos i sabíem que lo que volíem fer era prácticament imposible. El seu repte era baixar de 40 i el meu baixar de 50.

La cursa d’avui era mixte, uns 4,5 km urbans d’asfalt i la resta de terra. El primer tram de la cursa envoltava Vilanova en tot el seu perfil, llavors passàvem per l’arc de sortida (on deixavem els que feien la cursa curta) i començavem a córrer pel Parc Fluvial, on hi havia una pujadeta d’uns 160 metres de desnivell positiu en només dos km.

Començem la cursa quan passen cinc minuts de les 11. Temperatura calurosa però amb tocs de vent que la fan suportable. Buff al coll com sempre per cobrir-me de l’aire i, avui si, maniga curta i pantaló curt. Em col·loco entremig del pelotón, l’Albert es posa just darrere dels que guanyaran la cursa. No vull fer els primers km a tope perquè sé que necessitaré energia per la pujadeta. Vec la gent mal col·locada a la sortida, molts nens i corredors poc en forma per davant meu. Tocarà esquivar… o no. Tret de sortida, començem amb lleugera baixada de terra que després d’uns metres torna a recuperar la cota inicial. Efectivament toca esquivar a gent, vaig a 4.28 el primer km i molt còmode. Passem els tres km següents per dins de Vilanova, i se’m passen volant i els passo a 4:44, 5:00 i 4:34. Sobre el km3/4 noto mal a l’abductor, un mal suportable que no em perjudica en matenir el ritme. A partir del 4, començem a pujar una miqueta, passem per línea de meta deixant els corredors de la cursa curta i començem la pujadeta seria. Els primers metres pugen poc i a mida que passen els km fins el 7 va pujant cada cop mes. Passo el km 5 en 23:52 (MMP en el primer parcial) i crec que tinc marge per fer un sub-50. Vaig pujant a poc a poc i a passos curts, costa però ho anem superant. Vaig passant a altres corredors fins  a un punt que m’haig de posar a caminar perquè se’m fa dificil esquivar-los. 6:35 i 6:09 en aquests parcials. MALAMENT, he perdut tot el marge que tenia del primer parcial. Però no passa res, almenys he deixat al darrere la pujada i estic viu. Començem a baixar i em noto bé de cames en els dos km següents, la idea de caminar algun tros m’ha fet que estigui fresc de cames. Passo els dos següents km en 4.37 i 4.50 i vec que el crono al passar pel km9 marca uns 46:xx. Imposible fer un sub-50, no puc baixar de 4 en l’últim km, així que decideixo disfrutar de l’últim km i anar a un ritme còmode. Al passar-me un altre corredor, em pico, i intento acabar per davant seu (finalment ho faig) aquest pique m’ha fet córrer l’útim km a 4:37 i passar per meta amb un temps de… 50:42.

Si l’objectiu utópic del principi de cursa era baixar de 50 i he fet 42 segons més, només 42 segons més!! Vol dir que tampoc ho he fet tant malament!! o no??

Arribo a meta i no vec a l’Albert. Em vaig a dutxar i me’l trobo allà, 42 minuts ha fet. Està content amb el resultat, ha fet un bon temps tot i la duresa de la segona part del circuit i patir dolor lumbar a mitja cursa.  Mentre em dutxo somric, només m’ha tret 8 minuts, penso.

Estic content d’haver participat en aquesta cursa. El recorregut m’ha agradat moltíssim: unir paissatge urbà amb muntanya ha estat molt bé, una mica més dur del que m’esperava però bé, ja ho sé per l’any vinent que de ben segur que repetiré.

Repassant dades he vist que he batut varis freakie-rècords personals:

  • Millor primer parcial (23:52, l’antic era 24:09 a la Cursa de la Sagrera)
  • Millor posició absoluta (154, l’antiga era 177 a la Cursa del Bolet)
  • Millor posició relativa (50,99%, l’antiga era 61,42% a Igualada)
  • Cursa amb més desnivell (164, l’antiga era 139 en la Cursa del Bolet)
  • Millor diferència amb el líder (145,27% superior al líder, l’antic era de 145,49% en la Sagrera)
Anuncis

3 thoughts on “Bones sensacions i seguim millorant (50.42)

  1. Retroenllaç: Reptes i motivació | De zero a cent

Deixa un comentari

