Maratest, l’abans i el després…

Avui estic content, molt content. La veritat és que no m’esperava tornar de Badalona amb les sensacions que he tornat: el temps 1.17.17, les sensacions de cursa boníssimes i la progressió en carrera excel·lent. Anem per pams:

Llevar-se un diumenge més dora que quan vas a treballar i fer-ho amb ganes, ja és una senyal de que les coses aniran bé. Havíem quedat a les 8h. amb els Espardenya Runners (encara que a aquella hora només hi era jo), per tant, m’he posat el despertador a les 6.15h. per anar amb tranquilitat. (Nota 1) He arribat a Badalona a les 7.45h, avui no tenia que buscar pàrquing, ja que el Magic Badalona ens donava 3 hores gratuites + 2 que veien amb la inscripció… La temperatura que em marcava el cotxe era baixa, i així ho he comprobat quan he sortit de la meva incubadora mòvil (cotxe). Matemàticament he descartat córrer amb màniga curta, era un encostipat segur i més amb una cursa tan llarga. A les 8.15h. ha arribat l’Edu que m’ha portat el dorsal i ens hem anat a canviar. Pantaló curt, tècnica llarga, buff i guants, a la mà porto un gorro per si de cas… a les 8.30h. sortim al carrer i descarto el gorro, fa fred, però tampoc cal exagerar!! Tot pinta de que la temperatura acabarà sent agradable per córrer.

IMG-20130224-WA0000

Ens anem trobant amb els altres Espardenyes, Alberto i David, que estan preparant la Marató de Barcelona, faran la de 30. La Cristina, l’Edu i jo farem la de 15. Tots coincideixen anar amb la llebre de 4h., jo sóc més xul·lu i vaig amb la de 3.45h. (5:20 min/km) que és el que tenia previst. Ens desitgem sort i cadascú es posa al seu “calaix”. No és que m’ho hagi deixat, no… avui no hem escalfat! Entre una cosa i un altre hem arribat a la sortida que tothom estava col·locat. En fi… juro que no ho tornaré a fer més (Nota 2).

maratest_llebre

Saludo a la llebre i comentem amb els companys de barqueta que s’està retrassant molt la sortida (éren les 9.10 i encara no havíem començat) i que ens refredadrem!! Donen el toc de sortida i comença el tema. Com sempre en aquest tipus de curses (érem 3.300 inscrits), problemes a la sortida, nosaltres sortim 2 minuts i pico més tard i amb un tap impressionant. Anem esquivant i anem sumant, no miro crono, tinc la llebre al costat. Els primers 3 km són per un poligon (sento que algú l’anomena “el polígono de los chinos”) i entre que tinc feina a esquivar la gent i a no perdre la llebre se’m passen volant, els faig en 5.15, 5.14 i 5.00. Entrem al Passeig Marítim, que no el deixarem fins al km 11. Passo el km4 en 5.20 i el km5 en 5.15. Aquí ja vec que puc anar molt més ràpid, estic comentant la jugada amb un i altre i decideixo apretar una mica més aviam que passa. Seguim pel Passeig en direcció Montgat, on, apartir d’aquest km5, ens anem creuant amb altres corredors que ja van tornant cap a Badalona. Els km de creuament passen ràpid, segurament és perquè tens la ment mirant la gent que et creues, aviam si coneixes a algú. Entre ells vec a tres corredors d’Esparreguera, un molt avançat (finalment ha quedat el 22) i dos més que no és la primera cursa que ens trobem. El km6 el passo en 5.10 i els tres següents els calco ( 5.07, 5.07, 5.06). Sobre el km8 arribem a Montgat i ens fan donar la volta (360º) per tornar cap a Badalona. Ara ens anem creuant amb els corredors que van més lents que nosaltres. No aconsegueixo veure cap dels Espardenyes (ells tampoc em veuen a mi).  Amb la tonteria d’anar mirant la gent, passem pel km10, miro el crono i vec 52.14. Molt bé. En cap moment he apretat i he fet 10 km un minut més lent que la última cursa que vaig fer. Apreto una miqueta a l’11 on el faig en 5.01. Llavors ja entrem per dins de Badalona, el km12 em costa, ja que es fa una mica estreta la vía i trobo un petit tap, em fa perdre una mica de ritme i torno a rodar en 5.10. En aquest km vec la Núria (novia del Edu) que em dóna ànims. Queden 3 km i vaig fresc, així que intento apretar una miqueta, passo el següents a 5.03 i 5.06 adelantant a molta gent. Només ens en queda un!! Ara si que apreto, no pot ser que vagi sobrat i no hagi fet cap km per sota de 5!!! Total l’últim el faig a 4.46. Em pita el rellotge, però encara no he arribat a meta, em queden 150 metres que els faig en 30 segons, a 3.30 km/min fent els últims adelantaments.

Maratest_foto

Passo la meta amb molta alegria, mai havia corregut una distància tan llarga i lo que és més important, ho he fet de forma molt còmode!! Cada parcial (5 km) ha estat més ràpid que els anteriors (26:31 – 25:44 – 25:03), i encara em veia en forçes de fer-ne un de més ràpid. Uns minuts per darrere arriba la Cristina (que la pobre havia perdut una lentilla) amb 1:25:22 i l’Edu (amb el seu look d’Allen Iverson) amb 1:27:21. L’Alberto i el David, que van fer la de 30, van arribar en 2:47:17.

En fi, una experiència més que m’incentiva encara més en fer una mitja abans d’acabar l’any…. ara a descansar que d’aquí 15 dies toca Vilanova del Camí, on vull dir-li adéu de forma definitiva a rodar per sobre de 5!

Nota 1: perquè ens fan anar a 60 km/h per la Ronda Litoral un diumenge a les 7.30h. del matí que no hi ha ni Déu!!! 
Nota 2: en canvi, si que he estirat profundament al acabar.
Anuncis

Deixa un comentari

