Primera de l’any: Reis Race (51.11)

Primer diumenge de l’any 2013, primera cursa. Aquest cop ha tocat tornar a Igualada on els Moixiganguers (colla castellera), ha organitzat la primera Reis Race (la gràcia està en que es pronúncia igual). Tots coneixem la gran tradició de la capital de l’Anoia amb la Festa dels Reis, i els Moixinganguers han aprofitat per fer-hi una cursa aquest dia tant assenyalat.

2013-01-06 10.16.13

Ens llevem cap a les vuit. Avui tinc la sorpresa que els meus pares i la meva germana venen a veure la cursa. Pujo amb ma germana on recollim el dorsal, em canvio i em poso a escalfar. Avui anava de estreno. Aquests nadals, m’he autorregalat tres objectes de running que em feien molta falta: bambes, xip i rellotge.

2013-01-06 13.44.38

La cursa d’avui és un xic “diferent”, hem passat per llocs bastant estrets i hem entrat dins de diferents edificis (local d’assaig dels Moixiganguers, una escola, un claustre, escorxador i asil). Pel meu gust ha estat una experiència diferent, però ha costat mantenir el ritme constant, ja que hi havia corves molt tancades, passos molt estrets i algun cop, casi t’havies de parar… en fi… casi casi una sessió de fartlek.

REISRACE0026

La cursa comença després de sentir un trabuc que ens espanta una miqueta a tots. Primer km en baixada i amb corves que fan rebre un parell de cops de colze (com si ens disputéssim el liderat), el passo bastant ràpid, a 4:04… al km2 puja lleugerament i, a més ens fa entrar al local dels Moixiganguers, el passo en 4:36. Sobre aquest km em trobo amb dos corredors d’Esparreguera (que al final m’acaben guanyant per 1 min). Els km 3 i 4 pugen, i a més tenen la dificultat que entrem a una escola, un claustre, al pati d’un escorxador i al assil, els faig més lent passant-los a 5.11 i 5.27. El km 5 ja hem superat els obstacles i em permet descansar una miqueta, és completament pla i el passo a 5.04 arribant a la meitat de la cursa en 24.43.

DSCN4009

Ara toca començar la segona volta que la començem amb l’avituallament. Aigua mooooooolt freda, que no se’m acudeix res més que tirarme-la pel cap. Refrescant-me i fent algun glop faig el 6è km en 4.58, molt més lent del que hauria de ser. Arriben els següents tres km, que com he comentat abans són amb canvis de ritme constants: 5:32, 5:46 i 5:37… surtim del asil i toca apretar!! Només queda l’últim km i sinò m’afanyo encara aniré per sobre de 52… Vaig lleugueret però se’m fa llarg, arribo amb 4:45 (més ràpid que l’últim de la primera volta) i amb un somriure a la cara al veure que faig 51.11 (m’imaginava molt pitjor).

DSCN4011

A la meta saludo als companys d’Esparreguera, que havien arribat just per davant i m’obsequien amb un tortell, ampolla de cava, bolleria industrial, aigua i refresc (no està malament).

2013-01-06 14.17.01

Anuncis

Deixa un comentari

