Nova marca personal (49″41). Bona cursa a Sagrera

Ahir diumenge, vaig participar en la 35à edició de la Cursa de la Sagrera, una cursa que segurament serà la penúltima que faci aquest any (la última serà alguna de les Sant Silvestres).

Vaig fer una bona cursa aconseguint rebaixar la meva marca personal a 49:41 i sent, per fi, sub-50!!

Al anar cap a la cursa, tenia sensacions contraposades, per una banda tenia la sensació que no em sentiria fort i faria una cursa similar a Manresa fent entre 52″ i 53″ ja que durant la semana he entrenat malament i he tingut dolors a la ingle (sempre em passa una cosa o un altre!!!). Per un altre banda, tenia punts que jugàven al meu favor: el primer, la temperatura, estàvem a 3º graus, cosa que m’afavoria. M’encanta córrer amb fred i crec que el meu rendiment és molt millor. Precisament en cap moment vaig passar fred contrariament al que sentia amb els altres companys de cursa. El segon punt a favor va ser córrer amb gent de la feina: l’Eduard, en Jordi i el José Luis també van fer la cursa i tenia el ‘pique’ amb el Jordi de quedar el primer del grup.

La cursa separava als corredors per calaixos, al no disposar de marca registrada, vem començar en l’últim esglaó, i al arribar tard, vem sortir casi els últims de la cursa. Vaig fer els dos primers km bastant rápids per esquivar qualsevol tap que em fes anar més lent que les meves posibilitats. A partir d’aquest km em vaig encanxar a un grup que semblava que anava a pels 50″ (algun d’ells era de corredors.cat i corria amb gps). La idea era anar al seu ritme constant (em semblava còmode de seguir) i estudiar el circuit per saber en els segons 5000 m on apretar una mica. Vaig veure que entre el km 7 i 8 feia baixada i allà podia treure segons per baixar dels 50″. Sobre el km 4,5-5 em va passar el Jordi que anava a un ritme una mica més alt que jo. Vaig decidir no seguir-lo per no desgastar-me i tenir més força als últims km i atrapar-lo (finalment, no ho vaig aconseguir). El km 5 vem passar amb 24:09, aconseguint el meu millor temps en els primers 5 km. Amb aquest temps teníem marge per complir amb el nostre objectiu, baixar de 50″ en els 10k. La segona volta, la vaig seguir al ritme que duiem, així vaig passar els km 5 i 6, que eren els més durs de la cursa. A partir del 7 venia la baixada, que és on volia apretar, però em va entrar un fort dolor entre les costelles que no em deixava córrer més ràpid. Vaig tenir que reduir el ritme i recuperar un cop passada la baixada. Els últims km vaig tirar de coratge i els vaig fer el més ràpid posible, completant els segons 5.000 amb 25:33 i acabant la cursa baixant la marca personal a 49:41!!

Els resultats de la cursa m’han encoratjat a treballar amb més força i seguir baixant temps. El que fa uns mesos em semblava imposible (baixar de 50 abans d’acabar l’any) ara és una realitat. Així doncs, responc la autopregunta que em feia després d’acabar la cursa de Manresa: ¿aconseguiré baixar de 50″ abans d’acabar l’any? Siiiiii, ho he aconseguit!

Articles d’altres runners:

Anuncis

Deixa un comentari

