La importància de l’abdomen en el corredor

Molts corredors, i sobretot els novells com jo, només pensem en fer km per millorar el cardio i fer exercicis de força per millorar la musculatura de cames i ens obliden d’una de les coses més importants: l’abdomen.

Entrenar la zona abdominal es molt important per varies raons, entre elles podem destacar les següents:

  • Durant una cursa, posem en funcionament uns 30 músculs que connecten el tronc inferior amb el superior.
  • Milloren la eficiència i la resistència.
  • Redueix lesions d’esquena.

Dins l’abdomen podem destacar tres parts que actuen durant la cursa:

  • Abdominals obliquos: quan correm aquest múscul rota i treballen amb els transversals per soportar el seu centre durant el moviment.
  • Abdominals rectes: “la tableta de chocolate”, ajuden a estabilitzar el tronc i flexionarlo.
  • Abdominals transversals: actua com un cinturó intern.

Pla d’entrenament:

Superman

Exercici per treballar els abdominals transversals i la part baixa de l’esquena.

Pont

Exercici per treballar els glutis i tendons.

Metrònom

Exercici per treballar els obliquos

Aixecament de planxa

Exercici per treballar els abdominals transversals i la part baixa de l’esquena

Planxa lateral

Exercici per treballar els oblicuos, transversals, esquena baixa, cadera i gluteos


Font: http://www.eleconomista.es/blogs/running-de-ciudad/2012/05/16/abdominales-para-corredores/

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s